Mijn Communities
Help
Ellis2
CHAMPION *

Rondrekening BTW overzicht

door Ellis2

Ik ben op zoek naar de rondrekening BTW overzicht. Weet iemand waar die te vinden is.

Overzicht waar het BTW jaar totaal per maand zichtbaar is in een overzicht.

12 ANTWOORDEN 12
BiancaL
CONTRIBUTOR *

door BiancaL

Goedemorgen,

Is deze rondrekening al beschikbaar voor Visma e-Accounting? 

Groet Bianca

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

Nee, staat nog steeds open. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom zo iets niet standaard in Visma Financials zit.

Ik denk dat de accounts dit standaard ieder jaar gaan vragen.

 

door Marvin - About Software

@Ellis2 Hi Ellis,

 

Sander van Visma heeft zojuist de draaitabel beschikbaar gesteld in de partner community. Ik heb deze in jullie 2 companies ingelezen. Je kunt hem vinden in het menu bij 'Jaaroverzicht BTW'

 

Schermafbeelding 2022-04-13 om 15.25.51.png

 

Deze zal keurig over de afgelopen jaren, per aangifteperiode de totalen per rubriek en totaal te betalen/ontvangen op een rijtje zetten en totaliseren per jaar.

 

Schermafbeelding 2022-04-13 om 15.30.06.png

 

Ik hoor graag of dit het gewenste overzicht is!

 

@JP1  u kunt dit dan ook aan uw partner vragen om in orde te maken.

 

Gr. Marvin

JP1
CONTRIBUTOR **

door JP1

Beste Marvin,

Wij hebben ook laten toevoegen door onze partner.

Dank je.

Gr. José

door Marvin - About Software

Hi José,

Goed om te horen. Het is een fijn overzicht. Alle credits voor @sanderdercksen ðŸ™‚

Gr. Marvin

@Marvin - About Software waar is de rondrekening te vinden? Ik zie geen bericht en ook geen download.

Volgt spoedig. Sander vroeg me eerst even te testen en zet hem direct erna erop!

JP1
CONTRIBUTOR **

door JP1

Beste Ellis, Weet je inmiddels hoe je aan die rondrekening BTW komt want ik zoek hem ook en kan het ook nergens terugvinden.

Gr. José

door Marvin - About Software

Hi Ellis,

Als ik dit overzicht zo zie, dan is dit eigenlijk het invullen van je gemaakte aangiftes in Visma.net in de juiste kolommen in een jaaroverzicht. Ik denk dat ik dat wel kan maken in een draaitabel op je aangifteregels. Je zou dit ook zelf kunnen doen wanneer je start met rapport 'Overzicht btw per grootboekrekening, per periode' en deze naar Excel brengt. Kun je daar iets mee?

Gr. Marvin

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

Draaitabel zou de oplossing zijn! ðŸ˜€

door Marvin - About Software

Hi Ellis, Visma.net doet een cumulatieve aangifte, dus wanneer je boekingen doet in een periode die al is aangegeven, dan wordt hij automatisch in de volgende periode meegenomen. Hierdoor kan je een verschil hebben tussen de waarde op je BTW balansrekeningen van die maand en de aangifte. Zoek je die aansluiting? Of zoek je een controle op de gebruikte btw catgeorien? Daar heb ik die 2 draaitabellen voor toegevoegd. BTW Check Verkoop en Inkoop. 

Wanneer het om achteraf gaat: bij het vrijgeven van je btw aangifte worden de btw rekeningen weer automatisch leeg/tegengeboekt en zie je de bedragen per btw balansrekening op je 'inkoopfactuur' voor de Belastingdienst.

Gr. Marvin

Ellis2
CHAMPION *

door Ellis2

Hoi Marvin,  Ik zoek echt de rondrekening BTW op verzoek van accountants:

Ellis2_0-1643186262919.png

Groetjes,

Ellis