Mijn Communities
Help

Stuklijst - zelfde artikel 2x opnemen mag niet

door Roland van Belle - Consolit

Bij een klant van ons, maakt men gebruik van stuklijsten voor het assembleren van hydrolische slangen. De stuklijst heeft een koppeling links en een koppeling rechts. Deze koppelingen kunnen dezelfde koppelingen (artikelen zijn). Echter kan men dit niet in de stuklijst aangeven.

 

Wanneer ik 1x links en 1x rechts hetzelfde artikel opneem in de stuklijst, dan krijg ik een melding, dat dit niet mag.

RolandvanBelleConsolit_0-1718786671631.png

 

Ik moet dus het artikel met 2 stuks in de stuklijst opnemen. Dit zorgt er echter voor, dat niet duidelijk is, wat er links gemonteerd moet worden en wat rechts.

 

Kan ik dit wellicht op een manier oplossen, zonder dat ik losse artikelen in de administratie moet gaan maken?

3 ANTWOORDEN 3

door Elbert Dannenberg

Herkenbaar probleem. ook met niet-voorraadartikelen geeft dit soms uitdagingen. Dit vraagt soms de nodige creativiteit, maar over het algemeen betekend dit (onnodig) extra artikelen aanmaken. 

door sanderdercksen

Hoi @Roland van Belle - Consolit als het beide hetzelfde artikel is, waarom zou je dan twee aparte regels willen vastleggen in de stuklijst? Want hoe geef je in de stuklijst nu aan, dat een onderdeel Rechts is tov van het andere onderdeel? 

@sanderdercksen dat is inderdaad het volgende. Je kunt geen regelnotitie kwijt, of de omschrijving wijzigen.

Dus op dit moment heeft het splitsen ook niet direct functie. Ik zat al creatief te denken, door een eenheid links en een eenheid rechts aan te maken. Maar ook dit werkt helaas niet.

 

Voor nu accepteert de klant het, zoals het is.