Mijn Communities
Help

Verstoring Opgelost: Foutmelding bij 'Betaling aanmaken' tijdens Afschriftregels verwerken

door Lennartvanrooij (Bijgewerkt ‎24-07-2024 10:24 door Bas Lonnee VISMA )

Update 24-07 10:23:  Er is zojuist een update uitgebracht voor dit probleem. Na uit en in loggen zou dit niet meer voor moeten komen.

 

We zien na de update vanmiddag bij verschillende klanten problemen ontstaan met het gebruik van Afschriftregels verwerken. Als de optie 'Aanmaken' wordt aangezet op de 'Betaling aanmaken' tab komt daarbij de foutmelding naar voren:

2024-07-23 15_25_23-Afschriftregels verwerken.png

 

Dit blijkt voor te komen indien in de administratie 'Regels voor banktransacties' actief zijn waarin de Omschrijving voor herkenning leeg is. Dat kan bijvoorbeeld voorkomen als de regel moet herkennen op Transactiecode en deze omschrijving dus terecht leeg is. 

2024-07-23 15_25_56-Regels voor banktransacties.png

Onze ontwikkelaars zullen dit probleem zo snel mogelijk verhelpen en een patch hiervoor maken. Zoals het er nu uit ziet zal dat in de loop van de dag van morgen (24-07) uitgerold kunnen worden. 

 

Als workaround is het eventueel mogelijk om tijdelijk de regels waarbij deze omschrijving leeg is inactief te maken, maar daarbij zal de herkenning dus ook niet werken. Indien mogelijk adviseren we dan ook te wachten op de oplossing. 

 

Onze excuses voor het ongemak. We zullen dit bericht bijwerken zodra de oplossing is uitgerold, of als er ander nieuws te melden is. 

2 ANTWOORDEN 2
Rolf Bloemendaal
CONTRIBUTOR ***

door Rolf Bloemendaal (Bijgewerkt ‎23-07-2024 16:15 door Rolf Bloemendaal )

Ik had ook een foutmelding bij het verwerken van bankregels die gekoppeld zijn aan een inkoopfactuur. (meerdere administraties, meerdere inkoopfacturen). Verkoopfacturen lijkt wel goed te gaan.

Verwerken bank 23-7-2024.png

door Lennartvanrooij

We zien dat dit inderdaad dezelfde foutmelding oplevert. Dit heeft dezelfde oorzaak en workaround en ik verwacht alleszins dat dit ook opgelost zal worden met de fix.