Mijn Communities
Help
Mert
CONTRIBUTOR **

crediteursaldo 1 cent

door Mert

Mert_0-1723539925859.pngMert_1-1723539935434.png

 

Zie hierboven dat ik een crediteurensaldo open heb staan van 1 cent. 

Ik heb alles al geprobeerd zoals factuur corrigeren/tegenboeken/ terug in de bank en zo het saldo verwerken. Andere betalingen 1 cent open laten staan zodat ik het op delta kan afboeken maar nee, het lukt niet om deze 1 cent af te boeken omdat ik een fout krijg. Wie kan me helpen? Iemand tips?

 

5 ANTWOORDEN 5

door sanderdercksen

Ik herken deze melding wanneer de betreffende factuur al is opgenomen in een nog-niet-vrijgegeven crediteurbetaling . In dat geval is het niet mogelijk om de factuur tegen te boeken of andere actie. 

Mert
CONTRIBUTOR **

door Mert

Hoi Sander,

 

bedankt voor je antwoord.

Hierdoor blijft er een saldo openstaan. Is er dan helemaal geen mogelijkheid om deze af te boeken? 

Blijft deze altijd open staan?

door sanderdercksen

Nee, je kunt die factuur met 0,01 gewoon afboeken. Echter de melding doet nu vermoeden dat de factuur al was gekoppeld aan een niet-vrijgegeven crediteurbetaling. Dus in dat geval moet je eerst de crediteurbetaling vrijgeven en daarna afboeken of de factuur staat ten onrechte gekoppeld in de betaling en zul je die eerst moeten verwijderen. 

PetravdP
CONTRIBUTOR ***

door PetravdP

Hoi Sander, er staan geen crediteurenbetalingen met status 'in balans'. De factuur is gecorrigeerd, waarmee door Visma zelf een correctiedocument is aangemaakt, maar dit correctiedocument blijkt 1 cent later te zijn dan de oorspronkelijke factuur. Oorspronkelijk document en correctiedocument worden door Visma automatisch tegen elkaar weggeboekt, maar daardoor blijft er dus 1 cent open staan op de oorspronkelijke factuur. Als ik in de door Visma aangemaakte betaling nu voor 'toepassing terugdraaien' klik krijg ik volgende melding :

PetravdP_0-1723621480227.png

 

door sanderdercksen

Hoi @PetravdP en @Mert  bedankt voor de toelichting. Dit is helaas het gevolg geweest van een "oud" issue. Ik wil je adviseren om even contact op te nemen met jullie implementatiepartner. Zij kunnen een reparatiescript aanvragen om deze situatie voor jullie te herstellen.