Mijn Communities
Help
Anne-Lieke
CONTRIBUTOR ***

Flexibele feestdag

door Anne-Lieke

Wij kennen miv 2022 de flexibele feestdag. Dat wil zeggen dat Goede Vrijdag niet standaard voor iedereen een vrije feestdag is, maar dan men ervoor kan kiezen deze dag te ruilen voor een andere dag (die beter aansluit bij de levensovertuiging).

 

Mijn vraag is hoe kan ik feestdagen voor een specifieke groep inrichten? Of medewerkers uitsluiten voor in dit geval Goede vrijdag.

5 ANTWOORDEN 5

door Caroline Schaap

Beste Annelieke,

 

De beschrijving voor Verlof kun je hier vinden. Eventueel is er ook een helptekst beschikbaar in de module zelf bij definities (via F1).

Anne-Lieke
CONTRIBUTOR ***

door Anne-Lieke

Ik heb de definitie aangemaakt en kan deze ook boeken via een massa aanvraag, alleen wordt het niet zichtbaar in de kalender. Kun je even meekijken? Wat zie ik over het hoofd?

door Caroline Schaap

Beste Annelieke,

 

Heb je deze aan een arbeidsvoorwaarde toegevoegd?

door Caroline Schaap

Beste Annelieke,

 

Is het een idee om hier een losse verlofdefinitie voor in te richten met een jaarlijks saldo van 8 uur?

Je kunt hier dan voor het gros van de medewerkers een massa-aanvraag voor indienen en een uitsluiting maken van de medewerkers die deze vrije dag op een andere datum willen inzetten. De inzet op een andere feestdag kan dan door de medewerker of HR worden ingediend.

Anne-Lieke
CONTRIBUTOR ***

door Anne-Lieke

Beste Caroline,

Dat klinkt als een goed plan. Is er een beschrijving van het aanmaken van een (nieuwe) verlofdefinitie? 

Ik zou het graag voor het einde van het jaar geregeld willen hebben voor het nieuwe kalender jaar.

Ik hoor graag!

Groet,
Anne-Lieke