Mijn Communities
Help
Ginger
CONTRIBUTOR ***

Functiefamilie zichtbaar maken

door Ginger

Wanneer ik bij een medewerker kijk bij persoonsgegevens -> contract -> positie en het scherm voor positie open, dan zie ik enkel staan: 

datum

afdeling

functie

 

We willen daar graag ook de functiefamilie zichtbaar hebben (deze hebben we bij de inrichting van de functies bij elke functie ingevuld). Bij metadata heb ik aangevinkt dat functiefamilie zichtbaar dient te zijn in zowel Talent als MijnTalent, maar helaas gebeurt dat vervolgens niet. Omdat wij met generieke functieprofielen werken is het zeer wenselijk dat de functiefamilie wel inzichtelijk is voor leidinggevende en medewerker.

 

Concreet: hoe kan ik bewerkstelligen dat de functiefamilie alsnog zichtbaar wordt bij positie?

2 ANTWOORDEN 2
Annemarije Velema
CONTRIBUTOR *

door Annemarije Velema

Wij zijn opzoek naar een zelfde oplossing, we werken ook met een generiek functiehuis en hebben nu niet de mogelijkheid om dit vast te leggen en zichtbaar te maken in persoonsgegevens. We hebben dit geprobeerd middels het aanmaken van een nieuw veld op positie, maar deze wordt niet zichtbaar.

Michaelschot
CONTRIBUTOR **

door Michaelschot

@Ginger : het zou ook zeer handig zijn als je de metagegevens van functies in een rapportage kan uitdraaien om zo de juiste functies te clusteren.