Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

Hoe zorg ik er voor dat de woonplaats bij iedereen in kleine letters wordt getoond?

door AKoelink

Als ik iemand voor het eerst invoer, dan moet ik de woonplaats met hoofdletters invoeren. Maar als iemand een adreswijzing invoert kan het wel met kleine letters. Mijn vragen hierover zijn:

 

- kan ik met 1 druk op de knop bij iedereen de woonplaats in kleine letters zetten?

- waar kan ik zorgen dat ik bij invoer ook meteen kan kiezen voor kleine letters?

 

Dit geldt ook voor de postcode: die komt er bij ons zonder spatie tussen de cijfers en letters in te staan als ik de code ophaal naar een sjabloon voor een brief. Hoe pas ik dat aan? 

4 ANTWOORDEN 4
AKoelink
CHAMPION **

door AKoelink

Bedankt, het werkt!

AKoelink
CHAMPION **

door AKoelink

@Joost dankjewel voor deze tip. Ga ik gebruiken. En bij iedereen het veld in kleine letters zetten? Is dat ook nog mogelijk?

 

door Joost_Bouwmeister

@AKoelink om alles in kleine letters te zetten kan je de volgende schakeloptie gebruiken:

\* Lower

En om alles in hoofdletters te zetten kan je de volgende optie gebruiken:

\* Upper

 

Goedgekeurde oplossing
Joost_Bouwmeister
VISMA

door Joost_Bouwmeister

Bij het maken van een sjabloon kan je een schakeloptie aan het samenvoegveld toevoegen. Hiermee kan je ervoor zorgen dat alleen de eerste letter van een plaatsnaam met een hoofdletter wordt geschreven in de brief.

Je kan de volgende schakeloptie gebruiken *\FirstCap

Zie onderstaand voorbeeld:

Joost_Bouwmeister_0-1708529189816.png

Voor spatie tussen de cijfers en de letters van de postcode zijn een aantal samenvoegvelden beschikbaar, bijvoorbeeld: CORRESP_ADR_POSTCODE_SPATIE