Mijn Communities
Help
Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

Mutatieformulier in de actie Nieuwe werknemer

door Ans van Laarhoven

Ik wil graag een Mutatieformulier in gebruik nemen, in de actie Nieuwe werknemer.
Zodanig, dat de leidinggevende de hoognodige contractgegevens kan invullen, en HR de rest.
Ik gebruik dit mutatieformulier al in een andere actie, en dat gaat goed.
Echter, ik kan dit MF niet toevoegen in de actie Nieuwe werknemer. 
De mogelijkheid is er niet om dit MF te kiezen.
Bij geen enkele soort aanstelling overigens.
Kan het zijn dat het niet mogelijk is om een mutatieformulier toe te voegen aan de actie Nieuwe werknemer?
Weet iemand dat?

4 ANTWOORDEN 4

door Joost_Bouwmeister

@Ans van Laarhoven het is niet mogelijk om mutatieformulieren toe te voegen aan de actie Nieuwe werknemer.

Wat wel mogelijk is om binnen de actie Nieuw werknemer formulieren in te richten. Zie onderstaande schermafdruk:

JoostB_0-1702570472402.png

Deze formulieren kunnen als stap/sectie worden toegevoegd aan de actie Nieuwe werknemer. 

 

O.a. in de onderstaande releasenotes wordt hierop een toelichting gegeven:

-  Releasenotes Visma.net HRM v.1.139.00 1 Juli 2023 

Releasenotes Visma.net HRM 1.140.00 & App 10.0 7 Oktober 2023 

Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

@Joost_Bouwmeister dank voor je snelle reactie.
Formulieren gebruik ik reeds in de actie Nieuwe werknemer. Werkt prima!
Het is hiermee veel gemakkelijker voor leidinggevenden, om externe medewerkers op te voeren.
Daarvoor gebruiken wij het.
Echter...de sectie Contract Algemeen zit niet in 'Formulieren', daarom wilde ik gebruik maken van het mutatieformulier.

Met daarin de velden 'Contract vanaf/Contract Algemeen/Reden einde contract'.

Dit mutatieformulier gebruik ik al in een andere actie, zo kun je mooi dat 'ingewikkelde' scherm Contract Algemeen omzeilen, voor gebruikers die er niet dagelijks mee werken.

Maar helaas werkt dat nu niet voor de actie Nieuwe Werknemer.
Ik ga het indienen als wens.

@Ans van Laarhoven op dit moment is contract algemeen nog niet aanwezig, maar geleidelijk aan worden ook de overige secties aan de nieuwe indienstreding toegevoegd gedurende 2024 waaronder Contract Algemeen. Zodra het zover is zullen we dit communiceren in een update op deze community.

zie ook update Nieuwe medewerker proces

 

Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

@Nico_van_der_Reijden Mooi, ik wacht af met grote belangstelling 🙂