Mijn Communities
Help
LucBakker
CONTRIBUTOR *

Reiskostenvergoeding 2023

door LucBakker

Goedemiddag Visma, 


Het lijkt er op dat per 1 januari (mits goedkeuring van de 1e en 2e Kamer) de reiskostenvergoeding verhoogd raakt naar €0,21 per km. Is er enige duidelijkheid over wat dit betekent voor de inrichting binnen Visma? 

 

En dan met name ook hoe declaraties van jaargang 2022 nog in 2023 te kunnen administreren met de oude reiskostenvergoeding? 

Hebben andere community-leden hier al iets voor ingericht? Of ideeen over? 

3 ANTWOORDEN 3
David van den Bosch
CONTRIBUTOR ***

door David van den Bosch

Wij hebben hiervoor alleen de waarden aangepast in de tabellen:

50200 Reiskosten Eigen Vervoer

en 

50280 Reiskosten KM bedragen (nieuwe versie hiervan hebben we in laten gaan op 01-02-2023 omdat in januari de maand december gedeclareerd wordt)

esthervanderpanne
CONTRIBUTOR **

door esthervanderpanne

@LucBakker hier gaan we ook van 0,19 naar 0,21 cent. En de zakelijke reizen daar wordt 40 cent vergoed en daar veranderd het bruto-netto deel. Ik heb een ticket aangemaakt en daarin werd aangegeven dat ik alleen de tabel moest veranderen. Onze functioneel beheerder intern gaf echter aan dat ik ook nieuwe componenten moest aanmaken (omdat anders de historie verloren zou gaan). Ik werk zelf sinds oktober met dit pakket dus ik weet ook niet zo goed wat ik er nu mee moet. Een telefoontje met de helpdesk heeft mij helaas ook geen helder antwoord gegeven... Want ik wil inderdaad ook dat collega's in 2023 nog het oude tarief kunnen declareren over ritten in 2022. En ik weet niet of alleen de wijziging van de tabel (vanaf 1-1-2023) dat als oplossing geeft.

Hanneke Wiersma
CHAMPION *

door Hanneke Wiersma (Bijgewerkt ‎26-10-2022 08:38 door Hanneke Wiersma )

@LucBakker nee wij hebben nog niets ingericht hier voor