Mijn Communities
Help
ilonaschotman
CONTRIBUTOR ***

Werkgebonden Personenmobiliteit

door ilonaschotman

Ik heb onlangs het PDF over werkgebonden personenmobiliteit gelezen. Ik kan alleen niet vinden hoe ik gemakkelijk een overzicht draai uit declaraties over meerdere maanden hoeveel kilometers er is gedeclareerd met welk vervoerstype. Kan iemand mij helpen? 

9 ANTWOORDEN 9
msikma
CONTRIBUTOR **

door msikma

Is het ook mogelijk om de datum van de dienstreis in het overzicht te krijgen? Ik zie namelijk alleen de indiendatum van de declaratie terug en niet de datum van de daadwerkelijke reisbeweging.

Eduard Bos
VISMA

door Eduard Bos

hi, goed punt! zou je dit in het ideeën portaal willen opperen?  Op deze manier kunnen we monitoren of er meer klanten zijn die deze behoefte hebben. Deze input wordt periodiek intern door ons besproken. Bij veel animo verhogen wij de prio. 

NicoleR
CONTRIBUTOR ***

door NicoleR

@ilonaschotman  Veel van de overzichten leveren cijfers als tekst. Deze kan je snel met een paar klikken converteren naar getallen. Selecteer in 1 kolom alle rijen met cijfers die geen getal zijn en klik op het tabblad gegevens op de knop Tekst naar kolommen. Je kunt bij deze wijziging volstaan met voltooien, maar je kunt ook alle schermen met opties doorlopen. Dit kan Excel helaas niet voor meer kolommen tegelijk. Sommige rapporten bevatten 3 kolommen naast elkaar met cijfers als getallen. In dat geval moet je deze stap van converteren 3x herhalen.

ilonaschotman
CONTRIBUTOR ***

door ilonaschotman

Nabrander, de aantallen binnen Excel zijn ook nog geen 'getallen', dus ik moet flink wat aanpasssingen doen om het Excel op te laten tellen

Eduard Bos
VISMA

door Eduard Bos

Overigens wil ik je aanraden om deze in het ideeën portaal toe te voegen. Op deze manier kunnen we monitoren of er meer klanten zijn die deze behoefte hebben. Deze input wordt periodiek intern door ons besproken.

Eduard Bos
VISMA

door Eduard Bos

ik ben het met je eens dat dit bewerkelijk is. Ik zal intern overleggen of wij tijd vrij kunnen maken om dit rapport aan te passen zodat de gedeclareerde km's per brandstoftype opgeteld worden.

ilonaschotman
CONTRIBUTOR ***

door ilonaschotman

Ja, alleen jammer dat ik dus zelf nog het e.e.a. moet inregelen in Excel om de totalen op te sommen

Eduard Bos
VISMA

door Eduard Bos

Als je de optie 'Export' aanvinkt en download als export bestand kun je vervolgens per type de aantallen per brandstoftype laten optellen door excel.

EduardBos_1-1722247497046.png

 

Eduard Bos
VISMA

door Eduard Bos

Hallo Ilona,

Bij Declaraties > Overzichten > Declaraties per afdeling wordt ook de kolom Brandstoftype getoond.
Zie onderstaand voorbeeld:

EduardBos_0-1722247351611.png

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen en anders hoor ik het graag.