Mijn Communities
Help
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

mail mutatieformulier

door angelaheidel

Hoi,

 

Voor het aanvragen van thuiswerken, maken wij gebruik van een mutatieformulier: 'thuiswerken'. Hierin zitten 2 goedkeuring/ afwijsmomenten (die je kunt instellen in de metadata voor Mijn Talent en Talent) van zowel de manager als de HR administratie.

 

Zodra het mutatieformulier: 'thuiswerken' is goedgekeurd door zowel de manager als de HR administratie gaat de gekoppelde workflow: 'thuiswerken' lopen met allerlei taken.

 

De HR medewerkers willen graag dat in het mutatieformulier: 'thuiswerken',  2e afwijsmoment (door de HR administratie) een mail uitgaat naar de medewerkers dat er een taak klaarstaat in Talent. In deze taak staat info over de afwijzing en wat ze moeten doen.

 

In de Workflow plus kun je heel handig op basis van een beslismoment (akkoord of niet akkoord) een mail versturen. Alleen zitten we bij deze stap nog in het proces van het mutatieformulier en is de workflow nog niet gestart. Ik heb al gekeken bij 'berichten'. Maar die kan ik niet koppelen aan een mutatieformulier, lijkt het. 

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Misschien zie ik iets over het hoofd? 

 

2 ANTWOORDEN 2
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

door angelaheidel

Hoi Ans,

 

Is inderdaad wel een idee als het niet via het mutatieformulier kan.

Ik weet alleen niet of ik dan alle stappen in de workflow weer opnieuw moet koppelen. Omdat ik 2 nieuwe stappen (goedkeuren/ afwijzen) en email bij afwijzen in het begin van de workflow toevoeg. Maar dat zal ik dan wel merken. 

Goedgekeurde oplossing
Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

door Ans van Laarhoven

Als je alleen het 1e goedkeuringsmoment via de metadata inregelt, en het 2e goedkeuringsmoment al via de workflow?
Dus dat de workflow al start na het 1e goedkeuringsmoment.
De eerste taak is de workflow is dan goedkeuren/afwijzen door HR administratie.
Hierop kun je een email versturen met reden afwijzing.