Mijn Communities
Help
Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

niet in dienst, toch dag gewerkt

door Ans van Laarhoven

Als een medewerker besluit niet in dienst te komen, vullen we de einddatum met de geplande begindatum dienstverband.

Echter, dan is de betreffende medewerker tóch 1 dag in dienst geweest, volgens Visma Talent.

Willen we niet.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Medewerker verwijderen?

6 ANTWOORDEN 6
EricWillemse
CONTRIBUTOR ***

door EricWillemse

Ik vind verwijderen nogal resoluut. Wij werken namelijk met HelloId en als je de bewuste persoon verwijderd dan ontstaat er een "Orphan" ofwel er is geen Visma user meer gekoppelt in helloId. Gevolg is dat Active directory niet wordt bijgewerkt en dat de user tot ten treure blijft bestaan in de IT systemen. Is hier ook een oplossing voor?

door Jolanda Redelijkheid

@Ans van Laarhoven wanneer er nog geen uitbetaling heeft plaatsgevonden, kan je ook een werknemer verwijderen.

Applicatiebeheer > Verwijder gegevens > Verwijder één werknemer

 

Heeft er (onterecht) al wel een uitbetaling plaatsgevonden, dan inderdaad einddatum aanpassen naar begindatum, werktijden op 0 zetten, ikv aanpassen naar oproepkracht.

Wens is natuurlijk wel dat dit gewoon verwijderd moet kunnen worden, hetzelfde geldt voor contracten die ten onrechte zijn uitbetaald.

 

Gr. Jolanda

Eelko Gerritse HAN
CHAMPION *

door Eelko Gerritse HAN

@Ans van Laarhoven als een medewerker niet in dienst komt dan hoeft die persoon toch ook niet geregistreerd te worden. De vraag is dan ook mag je überhaupt de gegevens dan nog wel bewaren?  Ik zou kiezen om de medewerker te verwijderen, zeker als er niets betaald is.

Simone
CONTRIBUTOR ***

door Simone

Hi @Ans van Laarhoven ,

Wij doen het hetzelfde maar geven de mdw tevens een 0 urenrooster.

Hoop dat je hiermee verder kan.

Groet,

Simone

Ans van Laarhoven
CONTRIBUTOR ***

door Ans van Laarhoven

Dank je wel Simone, 

dat is veiliger voor Payroll ja, goed.

Maar feit blijft dan wel dat medewerker in alle overzichten en voor de Belastingdienst meetelt als één dag-in-dienst.
Dat is in feite niet juist, vinden wij.
Of vinden andere organisaties dat geen probleem?

 

 

Simone
CONTRIBUTOR ***

door Simone

@Ans van Laarhoven , je hebt helemaal gelijk; vergeet te vermelden dat je er ook een oproepkracht van moet maken. 🙂

Groet, Simone