Mine områder

Sign in Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.
annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

Forslag til Visma HR (Orkidé)

Status: Implementeret

Når der søges på en medarbejder og jeg står i en fane f.eks. lønforhold eller ansættelse, så vil det være dejligt at den anden medarbejder åbner i samme fane. Ligesom jeg savner muligheden for at "bladre" til næste medarbejder når jeg står i fanen.

I det gamle Orkidé kunne jeg bare trykke på næste for at få den næste medarbejder, som så åbnede på samme fane.

Når man har mange ændringer som jeg har pt. og skal igennem alle medarbejder, er det frustrerende at jeg er nødt til at fremsøge dem hver gang og at de så åbner i en anden fane end den jeg aktuelt arbejder i.

10 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg må støtte kraftigt op omkring Susannes kommentar. Det er utroligt mange ekstra-klik- og tid der bruges på dette. Jeg fik at vide det ville blive rettet, lige efter I havde lavet det nye Dashboard, men det er det endnu ikke blevet. Mon der er nyt omkring dette?

Mvh. Camillah

CONTRIBUTOR **

Hej

Helt enig, der er ekstra mange klik. Bliver forhåbentlig rettet.

CONTRIBUTOR **

Jeg oplever også at jeg laver alt for mange klik rundt i systemet, og Susanne beskriver det så fint.

Placeringen af søge knapper og ny og gem knapper er giver i nogle skærmbilleder heller ikke mening.

Kunne også være dejligt hvis man kunne bruge helt almindelige genvejstaster i systemet, det ville lette en del.

VH Inge

CONTRIBUTOR ***
Jeg er også helt enig med de andre! alt for mange klik - og gerne mulighed for at bruge genvejstasterne, vi kender fra Visma Løn! Og der er mange andre små uhensigtsmæssigheder - fx når man opretter fravær; man kan tabulere sig fra felt til felt, men man kan ikke længere blot tabulere sig videre til OK knappen og så klikke 'Enter'. Når man gør det, så lukker hele registreringsfeltet, og man må pænt starte forfra... det kunne man ellers tidligere Trist humørikon
CONTRIBUTOR *

Meget enig - jeg synes det er en daglig irritation at jeg skal klikke så mange gange. 

Jeg synes heller ikke det er særligt hensigtsmæssigt, at vi ikke kan søge på fratrådte medarbejdere.

Noget andet er, at man heller ikke kan søge på eksisterende medarbejdere, hvis man har tastet en fratrædelsesdato på deres stamkort. Jeg har flere midlertidigt ansatte med fratrædelsesdato i f.eks. september 2019, og det er virkelig ikke smart, at de slet ikke kommer frem, når jeg søger på dem.  Er der nogen tidshorisont for en mere brugervenlig løsning?

VISMA
Status changed to: Status: Ny idé

Hej Susanne123

Tak for dit forslag. Vi kigger på det og vender retur til dig.

Vh Mads

Status changed to: Status: Implementeret

Hej alle,

Tak for jeres opbakning til forslaget.

Jeg beklager, at der ikke er blevet skrevet ud før, men denne ide er nu implementeret Meget glad humørikon

Med venlig hilsen

Thor

CONTRIBUTOR **

Hej Thor. Dejligt. Men kan du fortælle hvad I har implementeret? Genvejstaster? VH Inge

Hej Inge Schmidt

Det der er implementeret er, at man bliver på samme side, når man søger ny medarbejder frem:  Se evt. releaseinformationen fra februar:

https://community.visma.com/t5/Nyheder-i-Visma-HR/Release-Februar-2019/ba-p/203086

Der er ikke implementeret genvejstaster eller "bladre"-taster. Til gengæld kan man i quicksøgningen finde medarbejdere frem både ved at søge på numre og navn. Fratrådte medarbejdere skal dog søges frem i den "gamle" søgning, som nu ligger under avanceret søgning.

Venlig hilsen

Vicky Sørensen

CONTRIBUTOR ***
(updated by Susanne123 ‎22-07-2019 10:07 )

Hej Vickie

Det er rigtig dejligt at den bliver på samme fane, det har jeg heldigvis konstateret var implementeret for længe siden! Jeg savner dog stadigvæk utrolig meget "bladre-funktionen", og muligheden for at sætte flueben i fratrådte medarbejdere allerede inden avanceret søgning.

Det er overraskende ofte man skal have fat i en fratrådt og alt andet lige har det gjort livet mere besværligt for os..

Så håber lidt endnu Blinkende humørikon