Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Ad hoc taken herhalen

door Asha
Status: Afgewezen

Ik zou graag de mogelijk zien in de adhoc-taken om hier een "herhaling" op te zetten. Bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks te laten opkomen in de takenlijst. Nu klikken we op later doen, maar de taak blijft dan constant in de takenlijst staan. Terwijl deze maar 1 dag in de maand zichtbaar hoeft te zijn. 

Dit is handig wanneer je bij een medewerker maandelijks eenzelfde controle wilt houden.

8 Opmerkingen
door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Intake

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen.
We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
RoyV
CONTRIBUTOR ***
door RoyV

Dit zou ook een enorme verbetering zijn bij workflow plus, procedures. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dit idee brengt veel andere complexe vraagstukken naar boven waarmee wij dit niet zomaar gerealiseerd zien worden 

Gezien de complexiteit en development inspanning zien wij hier geen plek voor op de Roadmap 


Helaas zien we op dit moment geen plek op de Roadmap voor uw verzoek
Dit verzoek zal daarmee niet op de Roadmap worden opgenomen

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@Rene van Jole, het verbaasd me weer met hoeveel gemak een idee wordt afgewezen. Volgens mij had Visma dit al in februari, dus  (bij het aanmaken van het idee kunnen beoordelen of een idee uitvoerbaar is of niet) . Waarom blijft een idee 6 maanden openstaan, met de opmerking dat er gewacht wordt op het aantal kudo's. Wanneer er een x-aantal kudo's is gegeven wordt een idee alsnog afgewezen.

Ik zou graag wat meer transparantie verwachten van Visma. Dus vooraf aangeven hoeveel kudo's er nodig zijn om een een idee door te zetten en de werkwijze van Visma zou moeten zijn, eerst beoordelen of een idee uitvoerbaar is en dan pas vrijgeven voor de kudo's. Ik merk dat bij mee steeds meer de meerwaarde van een idee indienen wegzakt.

Excuses voor mijn reactie, maar ik hoop dat er wel begrip voor is.

door Rene van Jole

hoi Asha dank je voor je feedback en zeker begrip voor je input.

We laten inderdaad ideeen een aantal maanden ' open ' staan om te zien hoe populair een idee is nav het aantal Kudo's. 

We willen niet honderden ideeen op de backlog opnemen terwijl wij er zeer van bewust zijn dat alle ideeen heel zinvol zijn.

 

We kijken voor de beoordeling naar : 

- wat vinden wij intern van de wens en hoeveel toegevoegde waarde dit heeft irm andere ideeen

- Omdat we  niet alles kunnen realiseren en meerdere stakeholders hebben met zaken die gerealiseerd moeten worden bv Wet en Regelgeving moeten we keuzes maken. We hebben heel veel ideeen die we met de bestaande capaciteit niet allemaal kunnen realiseren. 

- we kijken hoe complex is eea mbt realisatie dus daarmee ook wat is de Business case 

- met de huidige toevoer van nieuwe ideeen proberen we helderheid te geven of we de intentie hebben dit te realiseren en als we denken dat we niet aan een idee gaan toekomen het beter af te wijzen dan ' open ' te laten staan 

 

Op dit moment heeft onze backlog al voor meer dan 4-5 jaar aan werkvoorraad en pakken daarmee de meest belangrijke ideeen op in de backog. 

Daarom werken we met thema's waar we in meerdere kwartalen verbeteringen op willen doen en dan bundelen we ook oa de ideeen van het idee portaal 

Op de community zie je hoog over de hoofdblokken aan thema's waar we aan werken of nog gaan werken ook in 2023. 

Dit is muv van CAO updates / Technische verbeteringen  etc .. 

 

Het opnemen van een idee op de backlog is daarmee een combinatie van Kudo's, Complexiteit, Development inspanning, thema's waar we op willen focussen etc ... 

We proberen altijd Quick wins op te pakken ongeacht de Kudo's 

 

https://community.visma.com/t5/Nieuws-Visma-net-Payroll/Het-nieuwe-Ideeen-platform-en-reeds-ingedien...

 

Wij zijn blij met jou en jullie input en gaan zo zorgvuldig mogelijk om met alle wensen deze worden daarmee allemaal intern besproken. 

 

Excuses dat we niet aan dit idee denken toe te komen en dat wij de indruk wekken dat ideeen ' met gemak ' worden afgewezen dat is zeker niet het geval maar ik snap je gevoel hierin 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo @Asha  ,

Niet helemaal het antwoord op jouw verzoek, maar wellicht wel handig om te weten.

In workflow plus is het mogelijk een herhaling in te richten, op de volgende manier:

  

MarinkaEweg_1-1660657481752.png

Het vinkje moet dan aanstaan bij Een voorgaande taak opnieuw uitvoeren.

Misschien is het handig om dit uit te testen en te kijken of dit een werkbare oplossing kan zijn!

 

Groeten Marinka

 

 

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Hallo @Marinka Eweg,

 

Dank voor je oplossing, maar zoals je aangeeft werkt dit in de WF+. Het gaat hier echt om een ad hoc taak. En om een WF+ te maken met 1 taak vind ik zelf omslachtig, aangezien we meerdere ad hoc taken hebben. Een soortgelijke oplossing in de ad hoc taak zou geweldig zijn, maar helaas is het idee afgewezen.

 

Toch dank voor het meedenken en zoeken naar een oplossing.

 

Asha