Mijn Communities
Help
Salden
CHAMPION ***

Automatische verlofcorrectie bij generatiepact

door Salden
Status: Nieuw

Momenteel staan generatiepact-medewerkers in Visma onder hun oude contracturen vermeld, waarna ze een rooster krijgen op basis van 80%. Het stukje verminderde verlofopbouw van 20% valt helaas niet automatisch weg en moet handmatig weggeboekt worden met als risico dat er fouten worden gemaakt of dat de correctie eenvoudigweg wordt vergeten. Dit wegboeken van die 20% zou ik graag geautomatiseerd zien. Is dat mogelijk en zo ja hoe?

8 Opmerkingen
AKMD1
CHAMPION ***
door AKMD1

Goeie. Hier ben ik al meer dan 5 jaar denk ik over bezig. Net zoals je fte overzichten niet kloppen enz. Begrotingskosten. Om gek van te worden. En foutgevoelig. Ik hoop echt dat dit onderdeel in het vernieuwde Mijn Talent absoluut meegenomen wordt! 

Peter1982
CONTRIBUTOR ***
door Peter1982

Wij zijn de nieuwe regeling van VISMA gaan gebruiken waarbij je de contracturen wel aanpast en aanvult, dan heb je hier geen last van. 

Salden
CHAMPION ***
door Salden

Is er iemand van Visma die kan aanhaken op deze vraag voor meer uitleg?

Je kunt de contracturen toch niet aanpassen naar 80%, want dan wordt het hele principe van het generatiepact onderuit gehaald. Wij hebben nu het oude contract voor 100%, (in combinatie met code 14520 (generatiepacturen) en een rooster op basis van 80%. Nadeel is dus dat de verlofopbouw niet klopt. Hoe krijg ik dit geautomatiseerd?

AKMD1
CHAMPION ***
door AKMD1

@Peter1982 welke regeling bedoel je? voor de demotieregeling hebben we wel een oplossing in gebruik, maar die voor het generatiepact nog niet? 

Rosalie van Gerven1
CONTRIBUTOR **
door Rosalie van Gerven1

Ik denk dat het gebruik van componenten 14540 of 14550 bedoelt wordt, op die manier gebruiken wij het ook. Dus de contracturen verlagen en het salaris dan aanvullen door middel van deze componenten.

Peter1982
CONTRIBUTOR ***
door Peter1982

Ik bedoel inderdaad de 14540 of 14550 waarbij je eerst de uren van het contract aanpast naar de 80% van de uren voorafgaand aan de regeling. Hierdoor gaan je uren, verlofopbouw en rooster direct goed. Door een van de twee componenten te gebruiken vul je daar bovenop 10% salaris op en desgewenst 10% of 20% pensioenopbouw. 

AKMD1
CHAMPION ***
door AKMD1

@Peter1982

dat component is ingericht als demotieregeling en staat dan ook zo op de strook? Terwijl dit generatiepact is. Kun jij misschien een voorbeeld laten zien met een printscreen hoe je dit hebt ingericht?

Kan iemand van Peple hierop ook reageren? Want deze optie is mij nooit uitgelegd, terwijl wij als drammer-generatiepact inmiddels wel bekend staan inmiddels. En als ik hier om vraag wordt er altijd gezegd dat er nog geen oplossing voor is en dat die er voorlopig ook niet komt. Dus ik duim nu dat dit wel zo is!

Salden
CHAMPION ***
door Salden

@Peter1982 en @AKMD1 dit klinkt interessant maar generatiepact is wel iets anders dan de demotieregeling. Misschien dat het echter wel als een verkapt generatiepact gebruikt kan worden. Klinkt interessant. Dit is inderdaad het moment waarop ik dan een antwoord van Visma verwacht. Ik moet nu jaarlijks bij een hoop mensen het verlof corrigeren. Heel bewerkelijk. Als er een oplossing is dan hoor ik die graag. @Visma