Mijn Communities
Help
WesleyW
CHAMPION *

Corrupte taken verwijderen

door WesleyW
Status: Ingepland

Wij hebben door diverse migraties en bugs veel verjaarde corrupte taken. Graag zouden wij die willen verwijderen om de openstaande takenlijst schoon te houden. Kunnen jullie iets regelen, zodat wij dit kunnen bijhouden. Daar is nu geen mogelijkheid voor. 

11 Opmerkingen
Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Helaas een bekend probleem. 

De oplossing die ik nu, samen met Visma,  gemaakt hebt is in mijn takenlijst een extra map gemaakt en deze nog openstaande taken ingezet. De superuser kan dit voor alle taken doen. 

Het is niet de meest fraaie oplossing maar de oude taken zet je op één plek tot Visma een oplossing heeft.

Als het goed is loopt hiervoor nog een case.

 

 

WesleyW
CHAMPION *
door WesleyW

Hallo Wil, Bedankt voor je reactie. Wij gebruiken ook een dergelijke oplossing, maar dit is natuurlijk geen goede manier van werken. Daarom heb ik het ticket ingeschoten. Groet, Wesley

door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Intake

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen.
We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Richard Molleman
CONTRIBUTOR **
door Richard Molleman

ik heb hier ook al jaren last van. allemaal oude taken wat de boel erg vervuilt. en een oplossing om bij je taken een prullenbak te maken en daar maar in doen is geen oplossing.  graag zou ik van deze ballast af willen.  

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Zelfde probleem bij Visma Severa projectmanagment. 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo,

 

Voor het verwijderen van verzuimtaken is er een kennisbankartikel beschikbaar.

 

Voor het verwijderen van taken die vanuit workflow plus is het volgende mogelijk:

Ga naar Workflow plus - Procesmonitor - zoek de procedure op bij de betreffende medewerker - klik op het bewerkingsicoontje - kies voor procedure stoppen.

Hierdoor wordt niet alleen de openstaande taak verwijderd van de takenlijst. Ook mogelijk opvolgende taken worden netjes afgesloten.

 

Per module werkt het dus net iets anders.

De reden dat het nu niet zo simpel werkt als: ''taak verwijderen uit de takenlijst'' is dat er achter een taak nog meer taken kunnen hangen. Daarom  kan een taak niet zomaar verwijderd worden zonder dat duidelijk is wat er met die taken moet gebeuren.

 

Notificaties vanuit de signalen (niet workflow plus) dienen wel altijd afgehandeld te worden. Met behulp van de optie 'automatisch doorgaan' vanuit de takenlijst is het wel mogelijk hier snel doorheen te klikken als dit veel items zijn.

 

Taken die niet afgehandeld kunnen worden omdat zij een foutmelding opleveren moeten gemeld worden bij support.

EllenSannes
CONTRIBUTOR ***
door EllenSannes

Zou het mogelijk zijn om bijvoorbeeld voor een beheerder een functie te bouwen waarmee deze corrupte taken gemakkelijker bekeken en onderzocht en indien nodig gestopt kunnen worden? 

 

Ik kan me voorstellen dat er van een taak wel bepaald kan worden of er al dan niet andere taken aan vast hangen. 

Als een taak geen vervolgtaken meer heeft kan ik me voorstellen dat deze wel verwijderd zou mogen worden.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hi Ellen, dank voor je input!

Mochten we dit item gaan oppakken dan is dat inderdaad de oplossingsrichting.

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit request is op de backlog opgenomen onder nummer 4981.

We willen volgend jaar de takenlijst als een van de functionaliteiten gaan verbeteren daarmee zullen we  hier ook naar kijken. We hebben hier al onderzoek naar gedaan en het lijkt nog niet zo eenvoudig om ' zomaar ' taken te verwijderen, de taken zijn er nl niet zomaar en je wil niet onverwacht processen onderbreken ... maar we zullen dit tzt meenemen in ons onderzoek 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland
 
Thommy Spoelstra - Confina
CONTRIBUTOR ***
door Thommy Spoelstra - Confina

Wij hebben ook regelmatig last van corrupte taken bij onze klanten die bijvoorbeeld niet afgehandeld kunnen worden omdat de mutatie al is afgerond. Mogelijke verklaring van support is dat de backspace / terug knop in de browser is gebruikt, wat onvoorspelbaar gedrag kan veroorzaken. Support geeft aan niks anders te kunnen doen dan de taak te verwijderen, dus het zou fijn zijn als we hier dan inderdaad geen ticket meer voor moeten aanmaken maar zo'n corrupte taak zelf (desnoods via een omweg) kunnen verwijderen.