Mijn Communities
Help
lauraholm
VISMA

Dimensies voor journaling hebben een huidige workaround, maar op termijn zouden we de kostendrager op contractniveau willen definiëren (zonder de huidige loonkostenverdeling oplossing in de huidige vorm) (EDU 098)

door lauraholm
Status: Gerealiseerd

Voor budgetteringsdoeleinden hebben we verschillende dimensies die worden afgehandeld door de applicatie die we gebruiken om de kosten in de journaling eruit te filteren. In een eerder verzoek hebben we de noodzaak hiervan al besproken, en we hebben gezegd dat de workaround is om voor elk contract 100% loonkostenverdeling in te voeren. Dat lukt voorlopig met het aantal medewerkers en scholen dat ze meenemen. Het probleem dat de AO's uiteindelijk met deze oplossing hebben, is dat ze ook alle standaardwaarden moeten invoeren (als ik een loonkostenverdeling registreer moet ik de kostenplaats, drager, dimensie 3,4,5 optioneel invoeren. één leeg (afmetingen die u leeg zou kunnen laten) het wordt geleegd in de journaalexport). Het feit dat u alle waarden moet kennen (die in 95% van de gevallen meestal standaard zijn), maakt het gevoelig voor menselijke fouten. Daarnaast is de huidige workaround meer werk dat een AO uiteindelijk niet wil blijven doen. Voor elke nieuwe aanwerving of nieuw contract moet u een LKV registreren, wat tijd kost.

3 Opmerkingen
Igor Dijkstra
CONTRIBUTOR ***
door Igor Dijkstra

Beste,

 

We hebben hier bij onze klanten veel mee te maken en passen nu de workaround toe die je benoemd. Helaas is dit niet in te bouwen in een workflow (sectie loonverdeling is hierin niet beschikbaar) en moeten we dit nu handmatig doen. Er gaat veel tijd in zitten, daarnaast lopen we tegen nog meer issues aan. Is er wellicht al bekend wanneer het aanpassen van de kostendrager gerealiseerd kan worden?

 

Groet,

Igor

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

In de afgelopen release hebben we de kostendimensies aangepast / verbeterd

Meer informatie zie je in de release notes van 1.138