Mijn Communities
Help

Mogelijkheid om werknemerrooster standaard keus te maken

door Thommy Spoelstra - Confina
Status: Intake

Als zowel bedrijfsroosters als werknemerroosters zijn ingeschakeld dan is tijdens het opvoeren van een medewerker of nieuw contract altijd automatisch het bedrijfsrooster geselecteerd.

Dit willen we graag aanpassen voor bepaalde omgevingen, zodat bijv. voor onderwijsklanten automatisch het werknemerrooster geselecteerd is. Dat scheelt verwarring en een extra klik.

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

Dank je voor je idee : 

 

De mogelijkheid om standaard op bedrijfsrooster uit te komen, is alleen zichtbaar zoals je aangeeft als beide opties aan staan. Je kunt op bedrijfsniveau aangeven welke van de 2 opties (of dus beiden) beschikbaar is. We zouden graag beter willen begrijpen in welke situaties binnen één bedrijf je kiest om zowel werknemer als bedrijfsrooster aan te hebben. Naar ons idee ben heb je vaak maar 1 van de keuzes aan staan op bedrijfsniveau.

 

We horen het graag!

door Thommy Spoelstra - Confina

@Rene van Jole  Ik denk dat het uitschakelen van de bedrijfsroosters de oplossing kan zijn, alleen is het niet duidelijk wat de impact is. Als er toch (per ongeluk) een werknemer is aangemaakt met een bedrijfsrooster, dan zal dit rooster bijvoorbeeld worden verwijderd. Visma / Peple Support heeft daarom ook geadviseerd om dit niet 'zomaar' te doen, waardoor ik dit idee heb ingeschoten.

 

De optie om werknemerroosters standaard te maken is in mijn optiek de makkelijkste oplossing, ook voor andere klanten die hier tegenaan lopen, maar als er een duidelijk stappenplan en impactanalyse komt voor het uitschakelen van de bedrijfsroosters dan is dat ook een prima oplossing.

door Jordy Kamphuis

Hi @Thommy Spoelstra - Confina

 

Het uitschakelen van het bedrijfsrooster is in dit geval dan inderdaad de oplossing. Hiedoor zorg je ervoor dat er niemand 'per ongeluk' nog een bedrijfsrooster aanmaakt en gaat gebruiken. 

 

Wanneer er nog een bedrijfsrooster in gebruik is ergens in de organisatie bij een medewerker, dan zal dat rooster niet ineens 'verwijderd' worden. Je gaat wel merken dat je het rooster bij deze medewerker niet meer kunt wijzigen en ook niet kunt omzetten naar een werknemerrooster, zonder dat je eerst in de bedrijfsinstelling weer beide soorten roosters aanzet. Wanneer je dit tijdelijk doet om de gevonden medewerker om te zetten naar een werknemerrooster, kun je het daarna weer uitvinken. Op die manier zul je, als het al van toepassing is, van de bedrijfsroosters afstappen.