Mijn Communities
Help
lauraholm
VISMA

Na migratie naar Visma wil ik de reeds gedefinieerde ziektetaken gebruiken. Mijn PvA - in een ander systeem -, wil ik uploaden/kiezen en ik wil dat de volgende taken voor het bijwerken ervan werken. (EDU 178)

door lauraholm
Status: Realisatie waarschijnlijk

Wanneer je migreert naar visma en de ziektemodule gaat gebruiken, zitten daar taken in (37 en 46) die een document 'Plan van aanpak' voor het UWV genereren en bijwerken. Wanneer de datum waarop dit document voor de eerste keer wordt gegenereerd in het verleden ligt, dus voor de begindatum van het contract, wordt deze taak gemarkeerd als gedaan en alle toekomstige taken mislukken met een foutmelding omdat het document er niet is. Ik heb dit met Joe besproken, en de enige manier waarop we dit nu kunnen oplossen, is door ofwel een andere taak te gebruiken die altijd een document genereert (onderwijs wil dat niet), of de database bij te werken om het juiste bestand te vinden dat door de klant moet worden geüpload. Dit geeft risico's ten opzichte van het handmatig doen. Mogelijke oplossing richting waar we al over gebrainstormd hebben; wanneer een ziekte wordt geïmporteerd (historisch) en de taks voor het genereren van een document dat gekoppelde update taken heeft is gemarkeerd als gedaan. Genereer een of andere manier voor de eindgebruiker om ofwel een document te selecteren uit het dossier van de werknemer (als we het dossier ook geüpload/migreerd hebben) of het voor de eerste keer in die taak te uploaden. Als een nieuwe manier van denken: genereer een geheel nieuw sjabloon volgens visma (dus het PvA dat is gekoppeld aan de taak, maar werd gemarkeerd gedaan door te migreren). Op deze manier is de klant zelf verantwoordelijk voor het inbrengen van het juiste document, zijn ze blij en hebben ze één groot document en is het veel minder risicovol.