Mijn Communities
Help
Simone Roskam
CHAMPION ***

Nieuw contract: aangepaste werktijdfactor doorgeven door op volgende te klikken i.p.v. blauwe rondje

door Simone Roskam
Status: Gerealiseerd

Bij het doorgeven van een nieuw contract (na de keuze ik maak een kopie) moet de werktijdfactor aangepast worden. De wijziging van deze werktijdfactor mag wat ons betreft doorgevoerd worden op het moment dat er op 'volgende' wordt geklikt. Nu moeten er twee handelingen gedaan worden voordat de juiste werktijdfactor wordt doorgegevens:

1. Klik op het blauwe rondje (verversen)

2. Klik op volgende

 

Alleen klik op volgende zou voldoende moeten zijn om de werktijdfactor aan te passen!

 

SimoneRoskam_0-1643805388914.png

 

10 Opmerkingen
Simone Roskam
CHAMPION ***
door Simone Roskam

Ter aanvulling op bovenstaande wens wil ik aangeven dat dit voor ons een belangrijke wens is t.a.v. de gebruiksvriendelijkheid van Visma. Daarnaast is dit de meest voorkomende fout waarom wij als AK een mutatie terug moeten sturen voor correctie (AK-functionaliteit).

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hi Simone,

 

Dank voor het indienen van dit verzoek. De manier waarop het nu werkt is bedoeld om de eindgebruiker zoveel mogelijk flexibiliteit te geven. Maar als dit voor verkeerde invoer zorgt is dat natuurlijk niet de bedoeling. 

Als we dit gaan implementeren voor de actie nieuw contract gaan we dit ook voor de mutatieformulieren doen.

Dan is de werkwijze eenduidig. Als het nu vaak fout gaat in de actie nieuw contract, zal dit waarschijnlijk ook bij een mutatie via het mutatieformulier ook zo zijn. 

Het automatisch bijwerken van de vaste uren in de sectie Werktijden gaan we niet doen. 

Er moet namelijk een manier mogelijk blijven om af te wijken van de vaste uren tov het totaal aantal uren in het rooster. 

Het interne backlog nummer is 1490. 

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Kan voor automatisch bijwerken niet een optie/keuze komen op AK of werkgeverniveau? In het onderwijs is het in de meeste gevallen wel zo dat de wtf en de vaste uren wel vanuit het rooster komen.

Graag dan ook de fout meenemen in de onjuiste afronding van de wtf in mutatieformulieren, zie ook https://raet.itrp.com/self-service/requests/25775956?from=requests

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Gerealiseerd
 
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Gerealiseerd
 
Simone Roskam
CHAMPION ***
door Simone Roskam

@Anonymous Ik besef dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn eerste wens maar we zien nu dat dit enkel gerealiseerd is bij de actie nieuw contract. Wij hadden eigenlijk verwacht dat dit ook gerealiseerd zou worden bij contract wijzigen en bij nieuwe werknemer ? Zou hier nog naar gekeken kunnen worden? Daar is het blauwe rondje nog wel zichtbaar en komt er een pop-up?

Graag overal dezelfde werkwijze!

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Ik ben er mee eens dat dit overal hetzelfde moet werken, dus ook in de secties. Het rooster is bij ons leidend en wijkt niet af van de vaste uren.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

@Marinka Eweg: In het mutatieformulier lijkt het rooster niet verplicht want ik kan opslaan zonder dat er uren op een dag zijn ingevuld. Ook al zet ik het rooster in de metadata op verplicht. Verder zie ik dat bij het wijzigen van de schaalcategorie de keuzelijst salarisschaal niet wordt aangepast/ververst van bijvoorbeeld PO naar OOP schalen.

OVeenstra_0-1660913218599.png

 

door Rene van Jole

Graag aanvullende vragen in het gebruikersoverleg inbrengen

Op reeds afgesloten of gerealiseerde ideeën zal niet meer gereageerd gaan worden

 

Alvast bedankt

Rene