Mijn Communities
Help
Moniek vd Leemput
CONTRIBUTOR ***

Overbodige functies met historie de-activeren

door Moniek vd Leemput
Status: Bestaat al

Onze organisatie kent door de tijd en ontwikkeling inmiddels een flinke Functie-lijst. Opschonen (verwijderen) van functies is alleen mogelijk als er geen verleden aan hangt. Dat is ook begrijpelijk. Alleen zou het wel fijn zijn als deze lijst teruggebracht zou kunnen worden naar alleen actieve functies. Zou het wel mogelijk zijn om net als bij afdelingen een einddatum aan ongebruikte functies te geven en ze daarmee uit het initiele overzicht halen? 

4 Opmerkingen
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg
Status changed to: Status: Intake

@Moniek vd Leemput 

Het is al mogelijk om functies inactief te maken. Een functie die niet actief is kan ook niet meer geselecteerd worden als er een functiewijziging wordt ingevoerd. Is dit niet wat je bedoelt?

MarinkaEweg_0-1695025932365.png

 

Moniek vd Leemput
CONTRIBUTOR ***
door Moniek vd Leemput

@Marinka Eweg Ik bedoelde met de zichtbaar de lijst zoals de onder Applicatiebeheer > Organisaties > Functies te zien is. In de analogie van Applicatiebeheer > Organisaties > Afdelingen worden afdelingen met een einddatum ook niet meer getoond. Wil je inactieve afdelingen zien of heropenen dan kun je alsnog de button "Afdelingenlijst" gebruikt te worden. 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

@Moniek vd Leemput 

Ik denk dat dit je dan verder helpt: 

Als je klikt op de 3 puntjes dan kun je ervoor kiezen om niet actieve functies niet weer te geven. 

MarinkaEweg_0-1695133058750.png

 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

Zie input van Marinka in dit verzoek