Mijn Communities
Help
Anjadk
VISMA

Smartscan inzetten voor persoonlijke gegevens zoals kopie ID en bankrekeningnummer

door Anjadk
Status: Afgewezen

De smartscan is binnen de module Declaraties een hele handige tool om obv een afbeelding bepaalde gegevens in te lezen in velden. 

 

Zou deze techniek ook ingezet kunnen worden bij bijvoorbeeld de module Persoonsgegevens (wizard indienst) waarbij je eerst een kopie van een identiteitsbewijs upload en dat de velden als geboortenaam, voornamen, geboortedatum, geboorteplaats, BSN direct gevuld worden? 

 

Daarnaast zou je dit ook kunnen doen voor het uploaden van kopie bankpas dat de smartscan het juiste bankrekeningnummer inleest. 

 

@Marinka Eweg 

4 Opmerkingen
lauraholm
VISMA
door lauraholm

@Anjadk Ik heb deze wens verplaatst naar de HRM ideeën, zodat het bij de juiste mensen onder de aandacht komt. 

MariannedeWolff
CONTRIBUTOR ***
door MariannedeWolff

Ik merk in de praktijk dat alle informatie die op een ID of paspoort staat al uitgevraagd moet zijn om een medewerker voor indiensttreding te registreren in Visma en ik pas op de 1e werkdag een kopie van de legitimatie kan maken. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Bij navraag kan dit voorlopig nog niet, dit wordt nog niet ondersteund door smartscan 

Wij houden eea wel in de gaten mbt de toekomst