Mijn Communities
Help
Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***

Zoeken op e-mail adres

door Joyce Deursen
Status: Afgewezen

In de master company en in het gebruikersbeheer zouden wij graag willen zoeken op e-mailadres. Wij krijgen vaak bij het aanmaken van een gebruiker een melding dat het e-mailadres al bestaat. Echter niet een melding binnen welk bedrijf. Zoeken op e-mailadres in de master waarbij de gekoppelde bedrijven worden getoond zou ons erg helpen in het zoeken.

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dit verzoek staat al enige tijd op het idee portaal en heeft niet veel Kudo's
Helaas zien we op dit moment geen plek op de Roadmap voor uw verzoek
Dit verzoek zal daarmee niet op de Roadmap worden opgenomen

Joyce Deursen
CONTRIBUTOR ***
door Joyce Deursen

@Rene van Jole ik zou deze graag willen heropenen. Ik begrijp dat er weinig klanten zijn die hier baat bij hebben. Echter zijn wij een administratiekantoor en beheren op dit moment meer dan 60 bedrijven. In de situatie waarbij de gebruiker al bekend is moet ik nu in de master een overzicht opvragen van alle werknemers met minimaal 1 dag een actief contract vanaf een startdatum in 2022. Gezien het groot aantal werknemers is de kans groot dat een werknemer al elders bekend is. 

 

Het opvragen van dit overzicht duurt 3 minuten gezien het hoge aantal resultaten. Dit zal ook niet fijn zijn voor de performance. 

 

In dit overzicht moet ik dan gaan zoeken naar het e-mailadres.

 

Bedrijf openen, daar de gebruiker opzoeken om de aanmeldnaam te kunnen raadplegen. 

 

Bij het aanmaken van de gebruiker die al bekend is, krijg je een rode melding met de info 'Er is al een andere gebruiker met dit mailadres'. Deze krijg je als de aanmeldnaam niet overeen komt met de aanmeldnaam van de bestaande gebruiker. 

 

Mogelijkheid is ook om de aanmeldnaam te tonen van de al bestaande werknemer binnen onze bedrijven, zodat we deze kunnen overnemen.