Mijn Communities
Help
WesleyW
CHAMPION *

Autorisatiemogelijkheiden in payroll

door WesleyW
Status: Realisatie waarschijnlijk

Als het goed is is deze call al eerder doorgezet naar VISMA, maar deze is in de overgang naar het nieuwe support systeem gesneuveld. 

Medewerkers Controle&Rapportage moeten in payroll wel de betaalbestanden, rapportages en journaalpost etc.. kunnen draaien maar niet de componenten kunnen aanpassen.

Er is bij ons weten hier geen bestaande instelling voor maar voor ons wel van belang.

We hadden deze o.a. gemeld in support 1087096 

14 Opmerkingen
door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Intake

Hi @WesleyW,

 

Dank voor je verzoek. 

 

We hebben recent twee nieuwe Visma.net Payroll rollen toegevoegd, de "Visma.net Payroll Administrator Light" rol en de "Visma.net Payroll Reports" rol. Beide rollen zijn in Visma.net Admin aan gebruikers toe te wijzen. In Visma.net Admin is ook een beschrijving van de rol te lezen.

Wellicht dat de invulling van deze rollen niet niet geheel aan jullie wens voldoet, maar misschien dat ze wel mogelijkheden bieden.

 

Als ik zo naar het verzoek kijk, zou je dan misschien kunnen toelichten wat je met "...moeten in payroll wel de betaalbestanden, rapportages en journaalpost etc.. kunnen draaien..." bedoeld?

Moeten gebruikers betaalbestanden aan kunnen maken en bevestigen? Of alleen downloaden? 

En dezelfde vraag eigenlijk voor de rapportages en de journaalpost. En wat kan ik onder "etc" verstaan?

 

Het is goed om te weten wat de precieze wens is, om zo een passende oplossing te vinden.

 

Alvast bedankt voor je reactie. 

WesleyW
CHAMPION *
door WesleyW

Goedemiddag Hans,

 

Het is de bedoeling dat deze rol in PAYROLL geen betaalbestanden kan opstarten. Wel de vraag dat de medewerkers rapportages kunnen maken inclusief de velden Lay-out en filtering. Nu kan er alleen de rapportages worden gebruikt. Deze groep kan dus wel een rapportage die bestaat aanpassen maar niet de basisinstellingen wijzigen of een nieuwe maken. Ze missen de knop wijzigen. 

 

aanvullende reiskosten.png

door Hans de Bruin

Hi Wesley,,

 

Dus als ik het goed begrijp moeten deze gebruikers eigenlijk overal alleen-lezen rechten hebben, maar voor de rapportages lees/schrijf-rechten?

Dit zodat ze bijvoorbeeld geen betaalbestand kunnen genereren, niet de loonstroken kunnen genereren en versturen, niet de loonjournaalpost kunnen genereren en bijvoorbeeld niet de inrichting van salariscomponenten kunnen wijzigen, maar wel nieuwe rapportages kunnen aanmaken en bestaande rapportages kunnen wijzigen en natuurlijk de rapportages genereren. 

Klopt bovenstaande?

 

Dan heb ik denk ik deze zin uit het initiële verzoek verkeerd begrepen, "Medewerkers Controle&Rapportage moeten in payroll wel de betaalbestanden, rapportages en journaalpost etc.. kunnen draaien maar niet de componenten kunnen aanpassen.". Hieruit begreep ik namelijk dat deze gebruikers juist wel ook bijvoorbeeld betaalbestanden en loonjournaalposten moesten kunnen genereren. 

door Hans de Bruin
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit request is op de backlog opgenomen onder nummer 4951

WesleyW
CHAMPION *
door WesleyW

Hallo Hans, dit heb ik nog even goed doorgevraagd, maar het klopt wat je hierboven zegt. Groet, Wesley

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Ik neem aan dat er dan ook de berekeningsresultaten en salarisstroken bekeken kunnen worden? Want wij zouden graag die functie beschikbaar willen stellen aan een groep medewerkers, zodat ze in Payroll de uitkomst kunnen bekijken van een mutatie. Of is dat nu ook al mogelijk zonder dat ze dingen aan kunnen passen of salarissen kunnen draaien?

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Ik zie net dat alleen leesrechten rollen al bestaan.

door Hans de Bruin

Goedemorgen @O Veenstra

 

Met de rol "Visma.net Payroll Administrator Light" kan je inderdaad al alleen-lezen rechten aan een gebruiker toewijzen. Met deze rol kan een gebruiker alles in Visma.net Payroll inzien, maar niks wijzigen (bijvoorbeeld een salariscomponent) en geen mutaties doen in de salarisrun (bijvoorbeeld een betaalbestand genereren).

 

Er bestaat ook een "Payroll Read-Only" rol. Deze rol doet eigenlijk hetzelfde, maar zal op den duur worden uit gefaseerd. De "Visma.net Payroll Administrator Light" rol is hiervoor in de plaats gekomen. 

 

Hopelijk biedt deze rol de oplossing voor jullie.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Dus met de rol Visma.net Payroll Administrator Light kun je echt niets wijzigen? Kunnen de andere rollen toch niet blijven bestaan? Want ik heb nu gekozen voor Payroll read only en dat is prima om alleen wat salarisgegevens te bekijken.

door Hans de Bruin

Dat klopt @O Veenstra , met die Visma.net Payroll Administrator Light rol kun je niets wijzigen.

 

De Payroll Read-Only rol zal voorlopig nog wel beschikbaar blijven, maar we willen deze op den duur vervangen voor de Visma.net Payroll Administrator Light rol. Ik kan nog niet zeggen wanneer en hoe we dit zullen doen, er zal eerst moeten worden uitgezocht welke klanten de Payroll Read-Only rol gebruiken en hoe we deze klanten kunnen helpen om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken.

Maar als er dus nieuwe gebruikers alleen-lezen rechten moeten krijgen, dan adviseer ik de Visma.net Payroll Administrator Light rol te gebruiken in plaats van de Payroll Read-Only rol.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Dan gebruiken we die rol. We zien wel dat je knoppen en invulvelden kunt gebruiken en dat die niet grijs zijn of inactief. Kan dat ook aangepast worden? Je krijgt wel de melding dat je het niet kunt aanpassen, maar het zou beter zijn als het niet aan te klikken is of echt alleen read-only.

door Hans de Bruin

Goedemorgen @O Veenstra ,

 

We hebben een requirement op onze backlog staan om de read-only functionaliteit inderdaad zo aan te passen dat wijzig-knoppen of invulvelden niet beschikbaar zijn i.p.v. bij het opslaan een melding te geven.

 

Echter, i.v.m. andere prioriteiten is er (bij het implementeren van deze read-only functionaliteit) besloten dit voor nu zo te laten en dit later te verbeteren. Wanneer kan ik helaas niet precies zeggen.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Prima, dan wachten we dat af.