Mijn Communities
Help
O Veenstra
CHAMPION ***

Schrijfwijze naam werknemer voor rapporten aanpassen met eerst de achternaam

door O Veenstra
Status: Realisatie waarschijnlijk

Graag zouden we de schrijfwijze naam werknemer voor rapporten aan kunnen passen met eerst de achternaam. Nu komt eerst de voorletter en dat is niet handig met sortering en zoeken.

6 Opmerkingen
door Hans de Bruin

Hi @O Veenstra,

 

Bedankt voor je input. Ik heb je verzoek bekeken en ik heb hopelijk een oplossing voor je. 

 

De naam zoals deze in Visma.net Payroll op rapporten wordt gebruikt is de zogeheten "Opgemaakte naam". Deze naam is bijvoorbeeld ook zichtbaar (te maken) in de salarisrun wizard (zie screenshot). 

Wizard.PNG

 

De manier waarop deze "opgemaakte naam" wordt opgemaakt is in te stellen in Visma.net HRM.

In de module Persoonsgegevens -  Onderhoud - Instellingen vind je de instelling "Schrijfwijze naam voor exporten Payroll" (zie screenshot).Ìnstelling.PNGHier zijn verschillende notaties te selecteren. Bijvoorbeeld "achternaam,voorn". Met deze optie begint de  opgemaakte naam dus met de achternaam van de werknemer. 

Als je deze instelling in Visma.net HJRM wijzigt, moet je wel de werknemers vanuit Visma.net HRM opnieuw laten synchroniseren met Visma.net Payroll. Normaal gesproken gebeurt dit natuurlijk automatisch wanneer je een wijziging doet bij een werknemer, maar voor het aanpassen van deze instelling geldt dat je deze synchronisatie nog een keer handmatig moet uitvoeren. Dit kan je doen in de module Applicatiebeheer - Exporten - Export werknemergegevens.

 

Ik hoop dat bovenstaande helder is en dat het een oplossing biedt. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Graag hoor ik dan ook waarom dit geen oplossing biedt om te kunnen bedenken wat dan wel een goede oplossing zou kunnen zijn.

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Bedankt voor het antwoord, ik wist niet dat die export dan nodig was. Maar dan komt die naamweergave ook op de loonstrook te staan en dat is niet de bedoeling, tenminste dat is wat ik in de handleiding zie staan: 

  • Schrijfwijze naam voor exporten Payroll: deze naam wordt doorgegeven aan Payroll en komt op de loonstrook. Voor uitleg zie Schrijfwijze van de naam hieronder.

Graag dan een aparte weergave optie voor rapporten.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Hans de Bruin

Ja, de opgemaakte naam wordt inderdaad ook op de loonstrook gebruikt. Als dat niet gewenst is, dan zullen we naar een andere oplossing moeten kijken. 

 

Ik zie dat onze Product Manager, @Rene van Jole , de status al heeft gewijzigd naar "In onderzoek". We zullen dit verder oppakken. 

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Nee, dat is inderdaad niet gewenst. Het zou fijn zijn als we het apart kunnen aansturen. Of bijvoorbeeld de hrm weergave ook gebruiken voor rapporten in zowel hrm als payroll.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Ondanks dat het idee niet veel Kudo's heeft en normaliter niet op de backlog wordt opgenomen willen we in de HRM analytics applicatie onderzoeken of we dit kunnen gaan ondersteunen 

 

In de huidige standaard Rapporten van HRM & Payroll gaan we geen aanpassingen hiervoor doen