Mijn Communities
Help
Wil de Bruin
CHAMPION *

percentages op loonstrook

door Wil de Bruin
Status: Afgewezen

Is er een mogelijkheid om percentages van premies te vermelden op de loonstroken en het bedrag waarover de berekening gaat.

Denk aan pensioenpremie waar de berekening gaat over bijvoorbeeld sv loon minus de franchise.

 

9 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Hartelijk dank voor uw wens, 

Gezien de hoeveelheid werk op de huidige Roadmap verwachten wij niet dat we dit de komende 2-3 jaar gaan realiseren. Om geen verkeerde verwachtingen te wekken wijzen wij daarom de wens voor nu af. 

Aanpassing van het loonstrook model is een grote inspanning en voor nu geen hoofdfocus voor ons. 

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Beste Rene,

Erg jammer je wil namelijk je medewerker toch inzichtelijk maken hoe een inhouding op je loon tot stand komt. 

Bij overwerk is wel zichtbaar hoe de opbouw is. 

Kan dit ook bij dit looncomponent.

 

 

Marjon Janssen
CHAMPION **
door Marjon Janssen

Ja, het zou inderdaad fijn zijn voor de medewerker als deze percentages op de strook komen. Bij veel administratiekantoren staat dit wel op de strook. Het geeft de medewerker en salarisadministratie meer inzicht.

door Rene van Jole

Ik snap jullie input. Voor de SA zijn er tal van andere mogelijkheden om dit te controleren. Gezien de backlog voor de komende periode met een scope van 2 jaar zie ik niet dat we dit gaan aanpassen, wellicht goed om de wens later nog eens in te dienen. Ik wil geen verwachtingen scheppen van zaken waarvan in vrijwel zeker weet dat we dit niet gaan doen, dan beter om duidelijkheid te geven en het nu af te wijzen dan wensen jaren open te laten staan.

 

Ik snap de wens en is ook zeker een hele valide

 

Gr Rene

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Rene,

Voor de salarisadministrateur is dit het grote punt niet. Die doen de controle wel via de rapportages tools.

Echter de salarisadministrateur dient de medewerker en die wil weten wat er op zijn loonstrook gebeurt en dit niet in allerlei bijlages moeten opzoeken.

Juist als een pensioenpremie afhankelijk is van het SV loon en de franchise afhankelijk is van de uren die gewerkt worden.

Dit betekend voor ons, aangesloten bij het BPF, dat er elke maand een ander bedrag ingehouden wordt.

 

Natuurlijk goed dat jullie geen verwachtingen willen scheppen. Ik zal dan volgend jaar weer de vraag stellen om zeker te weten dat de vraag in de volgende scope meegenomen wordt.

John Bouwman
CHAMPION **
door John Bouwman

Ook wij zouden dit graag gerealiseerd zien

door Rene van Jole

Nogmaals dank voor jullie input, maar wij moeten keuzes gaan maken in de wensen en deze heeft niet onze top prioriteit

Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

We zijn ondertussen al een hele tijd verder.

Ik loop er nu ook tegenaan dat ik de premies mis op de loonstrook.

Zeker nu in de CAO VVT met de nieuwe verschillende WIA verzekeringen zou het prettig zijn om de percentages zichtbaar te hebben. Kan de vraag opnieuw opgenomen worden?

Ina Banis
CHAMPION *
door Ina Banis

ps: Jullie zusje, Microloon (Cash), heeft de percentages ook zo op de loonstrook staan. Misschien eens kijken hoe zij het ingericht hebben?