Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

Wensen om beheer categorieën overzichtelijk te houden

door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎27-03-2023 12:08 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Niet ingepland

De lijst categorieën (in declaraties) kan bij optimaal gebruik heel lang worden. Ten aanzien hiervan heb ik nog wel wat wensen:

1. graag een zoekmogelijkheid

2. mogelijkheid om de sortering aan te passen.

Nu is er een sortering op Actief/inactief en vervolgens op categorie. Omdat er geen zoekfunctie is in de categorieën wordt het lastig zoeken als je veel gelijksoortige categorieën hebt (met verschillende routes bijv.) waarvan sommigen wel actief staan en anderen niet.

3. mogelijkheid om categorieën te clusteren 

Hiermee bedoel ik het volgende: De route voor raadsleden is anders dan de route voor medewerkers. Door de verschillende arbeidsrelaties kunnen we dit wel geschieden houden, maar het betekent wel, dat je voor twee gebruikersgroepen dezelfde categorie moet aanmaken (bijv. 2x categorie parkeerkosten, 2x categorie dienstreis OV). Het onderscheid kun je maken in de naam van de categorie, maar dat geeft een raar beeld naar de gebruikers, want die zien maar één categorie met een vreemde toevoeging. Het mooiste zou zijn, dat je ‘bibliotheken’ kunt maken per gebruikersgroep. Dat maakt het beheer van al die categorieën meteen ook overzichtelijker.

 

2 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland

Heldere wensen @Gea Bussink-Veerbeek, bedankt!

We hebben voor nu geen concrete plannen om dit aan te passen, maar zodra we functionaliteit gaan uitbreiden voor de beheerder zal ik ook naar dit idee kijken.

ksijne
CONTRIBUTOR ***
door ksijne

Een categeorie kun je ook niet meer verwijderen. Dus fout aangemaakt gecategorieen of oude blijven nu ook voor altijd staan. Zorgt voor nog een langere lijst