Mijn Communities
Help
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Declaratie op basis van organisatorisch eenheid ipv arbeidsrelatie

door Lieke Sterk Huis
Status: Alternatief aanwezig

Bij het aanmaken van een categorie aan Declaraties - Kilometers is het mogelijk om een selectie te maken op basis van arbeidsrelaties. Dat is heel fijn, maar dekt voor ons nog niet de lading. Kan er ook een selectie worden gemaakt op basis van organisatorische eenheden? Wij hebben namelijk diverse OE's met medewerkers die op alle locaties invallen. Zij declareren apart hun kilometers via een declaratie (en niet via Gewerkte dagen). Zij staan op een bepaalde arbeidsrelatie en hebben een min-max overeenkomst (oproep). Echter hebben wij ook medewerkers met vaste uren (tijdelijk dienstverband) die ook op alle locaties werkzaam zijn. Om de juiste woon-werkkilometers te kunnen vergoeden, zijn wij dus op zoek naar hoe we dit kunnen inrichten. Dan zou het fijn zijn als we dit kunnen inrichten op basis van de organisatorisch eenheid.

4 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

Die wens hebben wij ook, maar dan niet ipv maar in combinatie met de arbeidsrelatie. Wij hebben namelijk een klant die binnen dezelfde omgeving zit met een ander opdrachtgevernummer, maar met dezelfde arbeidsrelaties. Wij willen deze klant ook graag de app aanbieden, maar dat kan niet, omdat zij andere routes en andere declaraties hebben. Als wij, naast de arbeidsrelatie, ook kunnen inrichten op organisatorische eenheid, dan kunnen we onze klant ook blij maken.

 

Astrid Mulder
CONTRIBUTOR ***
door Astrid Mulder

Dit geldt voor ons ook. In combinatie met de arbeidsrelatie. Ik hoop dat dit binnenkort opgepakt kan worden. Dit is echt een must als je met meerdere organisatie in 1 omgeving zit. 

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Bekend probleem

hi @Lieke Sterk Huis we zullen wat mij betreft nooit de OE gaan gebruiken om de verbijzondering mee uit te breiden.
Met name omdat ik allerlei uitdagingen in de hierarchie van de organisatiestructuur, opschakelen, etc.

Ik denk ook dat voor veel klanten het dan een combinatie zal zijn zoals Gea ook al aangeeft.

Als we hier een stap in gaan maken zal het eerder in de richting van een nieuwe rubriek zijn die je dan als beheerder kunt gebruiken zoals je wilt. Het enige waar je dan voor moet zorgen is dat deze op dienstverband-niveau de juiste waarde heeft.

Op dit moment geen concrete plannen, maar zeker eerder gehoord.
Mijn team is bezig met met Verlof en het idee wat ik heb is tegen het eind van dit jaar een samenvatting te maken van de ideeen m.b.t. declaraties en deze weer aan jullie voor te leggen.

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@Lieke Sterk Huis ik heb zojuist dit bericht gepubliceerd: https://community.visma.com/t5/Nieuws-Youforce-APP/Uitbreiding-verbijzondering-declaraties/ba-p/5934...

Zoals ik eerder al aangaf hebben we ervoor gekozen om een nieuwe (dienstverband-)rubriek aan te maken zodat je hier zelf een referentie-tabel achter kunt hangen die past bij jullie situatie.

Het is dan een kwestie van zorgen (vergeet de Self Service Workflows niet) dat ieder dienstverband de juiste waarde krijgt zodat de medewerker uiteindelijk alleen die categorieen ziet die hij/zij ook mag gebruiken