Mijn Communities
Help
Angela Heins1
CHAMPION **

Goedgekeurde mutatie intrekken

door Angela Heins1 (Bijgewerkt ‎17-07-2024 15:07 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Nieuw

Als een medewerker een mutatie heeft ingediend voor bijvoorbeeld reiskosten.

Maar ziet dit te laat en de leidinggevende heeft de mutatie ook goedgekeurd.

Dan zou het mooi zijn als je deze mutatie kan intrekken. 

 

3 Opmerkingen
door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎17-07-2024 15:11 door Bastiaan Friederichs VISMA )

Heb het idee gezien, en even het juiste label "Declaraties" toegewezen.

Lijkt mij een lastige situatie; het feit dat een mutatie (declaratie?) is goedgekeurd betekent vaak dat er andere modules van Youforce geupdate zijn (in dit voorbeeld Payroll Gemal). 
Het ongedaan maken van een mutatie is dan best complex; een van de redenen dat we het niet geautomatiseerd hebben en het door een mens moet gebeuren.

Kan me meer voorstellen bij het intrekken van een declaratie die nog niet is goedgekeurd... Het moment dat we allemaal herkennen nadat je een e-mail hebt verzonden en er dan achter komt dat je de bijlage bent vergeten 😅

Benieuwd naar de mening van anderen!

Angela Heins1
CHAMPION **
door Angela Heins1

Hallo @Bastiaan Friederichs ,

 

Het zou mooi zijn als je een declaratie kan intrekken en dat er een waarde nul of de waarde met een min ervoor naar Gemal wordt gestuurd. 

 

Eigenlijk hetzelfde wat je doet met een verlofaanvraag, hier worden de uren weer op geboekt. 

 

Als de mutatie nog niet is goedgekeurd heb je altijd de mogelijkheid om je lg te vragen de mutatie af te keuren.

Marcel Bouman
CHAMPION ***
door Marcel Bouman

@Bastiaan Friederichs je vraagt om de mening van anderen, dus... Mijn mening is duidelijk: goedgekeurd = afgehandeld. Dit vang je in het proces van indienen > beoordelen > evt 2e keer beoordelen = resultaat (goed- of afgekeurd). En jouw opmerking is terecht, na goedkeuring en verwerking komt data in één of meerdere gekoppelde applicaties terecht. Dit is niet zomaar geautomatiseerd te herstellen. 

Natuurlijk kan er een keer iets fout gaan, en is er (achteraf gezien) onterecht goedgekeurd. Dit zal dan met een handmatige actie kunnen worden opgelost, ook in de gekoppelde applicaties als Gemal. Vergelijk het met een afgehandelde mutatie in Self Service, die is na goedkeuring afgehandeld en dus inactief, en de relevante rubriekwaarden zijn al vrijwel direct in Bo4 geregistreerd. Ook dit wordt dan handmatig opgelost in Bo4.