Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

In bulk goedkeuren koppelen aan soort declaratie

door marjavanderkolk (Bijgewerkt ‎28-03-2024 09:45 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status: Niet ingepland

Het zou handig zijn als je in bulk goedkeuren kan koppelen aan een bepaalde declaratie.

Nu is het zo dat je in bulk kan goedkeuren of niet (als je de rechten niet geeft) maar dat geldt dan meteen voor alle declaraties.

Omdat onkosten declaraties heel regelmatig onjuist worden gedaan zou het handig zijn om dit soort declaraties niet in bulk te laten goedkeuren. Als de aanvraag namelijk retour wordt gestuurd ziet de MGR de afkeuring alleen als die de opnieuw ingediende en aangepaste aanvraag geopend wordt. Maar omdat ze veel in bulk goedkeuren valt het dus niet op dat de aanvraag al meerdere keren is retour gestuurd en afgekeurd. 

Het idee om hier iets aan te doen d.m.v. het aangeven van een kleur of iets dergelijks staat al op het ideeënplein maar de mogelijkheid om wel of niet in bulk goed keuren per declaratie aan te kunnen zetten zou ook een goede oplossing kunnen zijn.

gr. Marja

6 Opmerkingen
Fred van Houwelingen
CONTRIBUTOR **
door Fred van Houwelingen

Ik sluit mij hier graag bij aan, deze vraag is bij ons zeer actueel.

door Bastiaan Friederichs

Even kijken of ik het goed begrijp...

Bedoel je, zodra een declaratie (1 keer) is afgekeurd mag deze nooit meer in bulk gecontroleerd worden?

En dit ter aanvulling/verbetering van: https://community.visma.com/t5/Ideeen-Youforce-App/Declaraties-die-retour-gestuurd-worden-een-kenmer...

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Bastiaan Friederichs nee dat bedoel ik niet. We willen de declaraties (bijv. onkosten en dan per soort onkosten) die veel onjuist en daarom worden teruggestuurd niet meer in bulk laten goedkeuren. Dit zou je dan per categorie moeten kunnen instellen of het wel of niet in bulk goedgekeurd mag worden. Het gaat dus niet om als een declaratie 1x is afgekeurd. 

door Bastiaan Friederichs

@marjavanderkolk helder, dus een soort uitzonderings-vinkje "Declaraties van deze categorie kunnen niet in bulk gecontroleerd worden".

Ter illustratie (voor mijzelf met name)
Stel ik heb de categorie "Lunch" uitgezonderd van bulk controleren, dan moeten we voorkomen dat deze geselecteerd kan worden (en dat het duidelijk is voor de gebruiker waarom dat niet kan).

BastiaanFriederichs_0-1711615419210.png

door Bastiaan Friederichs
Status changed to: Status: Niet ingepland
 
marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Bastiaan Friederichs dat zou inderdaad de bedoeling zijn. 😉