Mijn Communities
Help
Ralph
CHAMPION ***

Logboek verzuim

door Ralph
Status: Nieuw

Verzuim wordt binnen onze organisatie deels vanuit de lijn (managers, teamleiders) ingevoerd en deels door de afdeling verzuim. 
Indien dit door de afdeling verzuim wordt gedaan, gebruikt men hiervoor de desktopvariant van verzuim. Bij dergelijke meldingen zie je in het logboek alleen onderstaande terug

Ralph_0-1741785442442.png

In de ziekmelding in HR Core zie je wel het daadwerkelijke tijdstip van ziekmelding (komt mee in export)

Ralph_1-1741785599240.png

Ik zou graag in het logboek het correcte tijdstip zien en ook door wie de melding is ingevoerd. 
Dat zou toch te herleiden moeten zijn aan de hand van de ingelogde YF gebruiker.
Als een verzuimmelding via de app is gedaan, dan staat wel direct het juiste tijdstip en naam van de indiener vermeld

4 Opmerkingen
door Bas Menken - Gemeente Leiden

Doet jullie afdeling verzuim de ziekmeldingen wel in de verzuimmodule of rechtstreeks in beaufort? want bij ons staan gewoon netjes de namen en tijdstippen vermeld als iemand van HR de ziekmelding doet. Bij ons doen ze alle meldingen via de desktop verzuimmodule in Youforce.

BasMenkenGemeenteLeiden_0-1741786337372.png

Ralph
CHAMPION ***
door Ralph

@Bas Menken - Gemeente Leiden bedankt voor je reactie. Er wordt niet rechtstreeks in Beaufort ingevoerd, alleen via de desktop verzuimmodule in Youforce. Hebben jullie HR medewerkers een roltoewijzing in Beaufort? Onze verzuimmedewerkers niet, wellicht hangt het daarmee samen.

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Bij ons ook niet, ze hebben alleen onderstaande rechten.

BasMenkenGemeenteLeiden_0-1741786878643.png

Ralph
CHAMPION ***
door Ralph

ik zie het al. Ziekmelden via HRSS staat nog open tot uiterlijk 1 april. Samenloop met app is prima mogelijk. 

De verzuimmeldingen welke ik heb gecontroleerd zijn vandaag alle gedaan via HRSS. Het is nog even wennen voor verzuim.
Dan zie je dus ziekgemeld door systeem / 01:00 uur. In alle andere gevallen inderdaad netjes de naam van de indiener met correct tijdstip.