Mijn Communities
Help
eric nieuwstraten HU
CONTRIBUTOR ***

Pop-up instellen bij configuratie Profiel - persoonlijke gegevens

door eric nieuwstraten HU (Bijgewerkt ‎30-07-2024 16:25 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Afgewezen

Medewerkers zijn soms iets te makkelijk in het wijzigen van de keuze naam en beseffen niet goed dat het vanuit de app direct doorwerkt op hun organisatie account. Het zou helpen als je als organisatie een pop-up kan instellen met een eigen tekst, om de gebruiker de consequenties duidelijk te maken.

 

Hieronder heb ik een schets gemaakt van hoe het eruit zou kunnen zien bij Configuratie profiel

 

ericnieuwstratenHU_1-1720525569198.png

 

 

 

 

1 Opmerking
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @eric nieuwstraten HU ,

 

Allereerst complimenten voor het werk wat je hebt gestoken in het aanmaken van dit idee. Zeker ook jouw ''design'' zoals het er uit kan zien ziet er professioneel uit. Complimenten voor je UX-talent!

 

Inhoudelijk zijn we niet geen voorstander van extra pop-up meldingen die instelbaar zijn. We focussen ons echt op de ontwikkelingen waarbij we testen en ervaren dat medewerkers bewust zijn van hun acties.

 

Als in jullie organisatie de ervaring anders is. Of als de impact veel groter is (bijvoorbeeld omdat je zakelijk e-mail adres wijzigt en medewerkers onvoldoende beseffen dat ze met het gewijzigde zakelijk e-mail adres moeten gaan inloggen) dan kan je ervoor kiezen om de optie 'persoonsgegevens wijzigen' niet vrij te geven. 

 

Via Self Service blijf je de unieke flexibiliteit hebben om al dat soort organisatie specifieke zaken helemaal naar wens in te richten. Daarmee geef je de medewerker dus niet de eenvoud van de app. Maar die afweging kan jij beter maken voor je eigen organisatie dan dat ik die kan bepalen.