Mijn Communities
Help
jpoppe
CONTRIBUTOR ***

Verlofaanvraag gedeeltelijk terugtrekken

door jpoppe
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het komt bij ons regelmatig voor dat een medewerker voor een langere periode verlof vraagt en later een deel van de verlofaanvraag wilt intrekken. Het is alleen mogelijk om een hele verlofaanvraag in te trekken en vervolgens een nieuwe aanvraag in te dienen. 

Het lijkt ons handig wanneer een medewerker ook kan kiezen om een deel van de aanvraag in te trekken. Wij muteren in zulke gevallen nu rechtstreek in Beaufort om medewerkers te ontlasten. 

6 Opmerkingen
lcheung
CHAMPION *
door lcheung

wij hebben ook gemerkt dat dit bij ons speelt. Daarnaast is het ook zo dat wanneer  een medewerker een extra dag bij wilt boeken als vakantie, de "oude" vakantieduur wordt overschreven.

door Bastiaan Friederichs (Bijgewerkt ‎03-06-2025 13:34 door Bastiaan Friederichs VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dank voor dit idee, tijdens de ontwikkeling van de nieuwe verlofmodule hebben we rekening gehouden met het kunnen wijzigen van verlofopnames.

Dan denk ik aan:

• Aanpassen van de periode
  • Aanpassen van de uren per dag

Maar bijvoorbeeld niet het kunnen wijzigen van de categorie; "Verlof" wordt opeens "Ouderschapsverlof".

Fijn als jullie door middel van de Kudos (of reacties) laten weten wat je hiervan vindt en hoe belangrijk het voor je is.

door Bastiaan Friederichs

@lcheung in de nieuwe verlofmodule is het - voor zover ik weet - niet mogelijk om door middel van extra dag verlof opnemen, een andere verlofopname te overschrijven.

Dit situatie herken ik wel vanuit Self Service en is een van de redenen om het overlappen / wijzigen nog niet toe te staan in de nieuwe verlofmodule totdat we alle scenario's ondersteunen.

Mocht je opmerking niet over Self Service gaan, maak dan een ticket aan bij ons ServiceCenter zodat we dit kunnen onderzoeken.

lcheung
CHAMPION *
door lcheung

@Bastiaan Friederichs : dit gaat inderdaad over SS. Ik neem aan wanneer een aanpassing plaatsvindt (in de nieuwe verlofmodule),  deze opnieuw langs de leidinggevende gaat voor akkoord?

De categorie aanpassen door de medewerker lijkt me inderdaad niet handig. Zou de categorie nog  wel door een beheerder aangepast kunnen worden?

door Bastiaan Friederichs

@lcheung dank voor je bevestiging!
Een controle is zeker relevant. Destijds gaven de meeste leden van de klantgroep aan (uit mijn hoofd) dat de controle die voor "indienen" van toepassing is, ook zou moeten gelden voor een wijziging.

Of dat nog steeds de juiste keuze, zullen we later samen bepalen.

Nee, de categorie kan na indienen niet gewijzigd worden. Je kunt natuurlijk wel de opname verwijderen en opnieuw indienen/aanmaken.

lcheung
CHAMPION *
door lcheung

@Bastiaan Friederichs : dank voor de opheldering