Mijn Communities
Help
AngelaHeins
CHAMPION *

Vervanging instellen per OE voor lg met meerdere afdelingen

door AngelaHeins
Status: In onderzoek

Sommige leidinggevende bij ons hebben meerdere OE's.

Wij krijgen de vraag om de vervanging per OE aan een andere leidinggevende te koppelen, zodat het voor de vervangende leidinggevende niet te veel wordt. Dit geldt voor alle applicaties.

4 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @AngelaHeins ,

Bedankt voor het aanmaken van dit idee. In het verleden is een vergelijkbaar idee aangemaakt (zie: Vervanging mogelijk maken op kostenplaats-niveau). In 2022 zijn we toen op zoek gegaan naar praktijkvoorbeeld van managers die dit inderdaad wenselijk vinden. Destijds hebben we helaas geen manager kunnen interviewen die hier behoefte aan heeft. 

Nu jij deze vergelijkbare wens opnieuw aanmaakt zou ik graag het vergelijkbare verzoek willen doen. 

We zijn enorm hard op zoek naar een degelijke manager om beter te begrijpen wanneer dit relevant is. Maar ook om bijvoorbeeld door te spreken hoe hij/zij dit eenvoudig kan doen op een (kleiner) telefoonscherm. En ook bijvoorbeeld om na te denken wat er moet gebeuren als een manager tijdens een lopende vervanging één extra afdeling krijgt als verantwoordelijkheid.

Als jij ons in contact kan brengen met een dergelijke manager dan zouden we dat extreem fijn vinden. Want om te kunnen beoordelen of we op termijn een dergelijke functionaliteit willen gaan realiseren hebben we nog veel onderzoek nodig. Mocht er een manager zijn die we kunnen interviewen zou je mij willen benaderen via remco.te.ronde@visma.com?
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

Hallo @Remco te Ronde, vanuit onze salarisadministratie ervaren zij dat ook. Ik heb navraag gedaan om welke managers het gaat, zodat jullie elkaar hierover kunnen spreken. Nu wordt in onze organisatie vooral gebruik gemaakt van het wijzigen van de MGR-rol in de organisatiestructuur bij vakanties en dus niet via de manier van Vervanger instellen. Dit laatste wil ik wel graag in de organisatie gaan uitrollen, maar dan speelt dit ook een belangrijke rol inzake het kunnen verdelen van de OE's. 

lmoyo
CONTRIBUTOR *
door lmoyo

Dag @Remco te RondeVanuit onze kant is er ook de wens om het mogelijk te maken om vervanging per OE (Organisatorische Eenheid) in te regelen. In de praktijk worden OE’s vaak verdeeld over meerdere vervangende collega’s. Op dit moment komen alle HR-taken bij één persoon terecht, wat niet altijd werkbaar is.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @lmoyo ,

Bedankt voor de aanvulling. Ook binnen jouw organisatie zou ik het enorm fijn vinden als je mij in contact kan brengen met een manager die inderdaad verantwoordelijk is voor meerdere afdelingen die de behoefte heeft om haar/zijn werk te verdelen onder meerdere collega's. 

Als jij mij inderdaad in contact kan brengen met een leidinggevende (zie contactgegevens hierboven) dan plan ik een interview in.

Alvast bedankt.