Mijn Communities
Help
Frank DOWR
CONTRIBUTOR **

Werkgeversverklaring via Youforce app geen melding dat verklaring in het dossier staat/komt

door Frank DOWR
Status: Afgewezen

Goedemorgen,

Is het mogelijk om bij de aanvraag van de werkgeversverklaring (via de app) te kunnen kiezen of de medewerker de melding krijgt dat de werkgeversverklaring in het dossier klaar komt/staat?

In de workflow hebben we ingericht dat de werkgeversverklaring gemaild wordt naar de medewerker en we willen de verklaring eigenlijk niet in het dossier omdat we hem dan zelf weer handmatig moeten verwijderen.

2 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog

@Frank DOWR mogelijk begrijp ik de vraag verkeerd, maar er hangt toch een workflow achter de aanvraag werkgeversverklaring? In de workflow bepaal je zelf of een bijlage wel of niet naar het personeelsdossier moet.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Goedemorgen @Frank DOWR ,

Bedankt voor het aanmaken van het idee. Helaas wijzen we deze direct af. Dit heeft meerdere redenen:

1) Het is gebruikelijk/standaard dat Self Service de template voor de werkgeversverklaring genereert. Het meest logische is om de werkgeversverklaring dan door te zetten naar het personeelsdossier.

2) Als de Self Service workflow is afgerond krijgt de medewerker daarvan een notificatie. Deze is zichtbaar in Mijn Youforce en hij/zij ontvangt een push melding uit de Youforce App. De medewerker kan daarmee de werkgeversverklaring downloaden uit zijn/haar dossier.

3) Je kunt er inderdaad voor kiezen om óók een aanvullende mail te sturen. Dat is misschien wel fijn voor de medewerker. Maar vanwege alle privacy gevoelige informatie op een werkgeversverklaring zou ik het afraden om de daadwerkelijke werkgeversverklaring zelf als bijlage mee te sturen. Het is slimmer om de medewerker te attenderen dat hij/zij deze kan downloaden uit het dossier.

Hopende voldoende toegelicht te hebben waarom de huidige werkwijze (toevoegen aan dossier inclusief push-notificatie) de meest gebruikelijke inrichting is.