Mijn Communities
Help
MdeBeer
CHAMPION ***

Wijzigen werkpatroon in de app mogelijk maken

door MdeBeer
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wat zou het handig zijn als medewerkers aan kunnen geven dat ze hun uren of dagen kunnen wijzigen in hun werkpatroon en dit via de app zouden kunnen regelen.

Dit zou wat mij betreft een hele mooie toevoeging zijn!

5 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Hoi @MdeBeer ,

Inderdaad we hebben afgelopen jaar het vastleggen van het werkpatroon een stuk eenvoudiger gemaakt via Mijn Youforce. We zien dat medewerkers dit regelmatig doen. Waarbij de praktijk natuurlijk is dat er vaak ook een contrete aanleiding is (méér of minder uren werken, ouderschapsverlof of een andere functie). Zaken waarvoor veelal een workflow is. 

Het zomaar wijzigen van het werkpatroon (b.v. vrije woensdagmiddag ruilen naar vrijdagmiddag) komt natuurlijk ook voor. Maar in mindere mate. De focus van de Youforce App blijft liggen op de meest voorkomende HR-processen die je in 60 seconden kunt uitvoeren. Daar is het wijzigen van het werkpatroon tot op heden geen onderdeel van.

Maurice van de Pol
CHAMPION ***
door Maurice van de Pol

Ik ben het met @Remco te Ronde eens dat er meer bij het wijzigen van het werkpatroon komt kijken (zoals ook bijvoorbeeld de relatie met de SV-dagen). Persoonlijk voelt dit ook als teveel vrijheid voor de werknemer aangezien het aanpassen van het werkpatroon bij ons altijd vooraf besproken moet zijn met de leidinggevende. Met name bij afdelingen waar een minimale bezetting moet zijn heeft een werknemer deze vrijheid niet zo maar.

MdeBeer
CHAMPION ***
door MdeBeer

@Remco te Ronde 

Bedankt voor de terugkoppeling.

Wel jammer, vond het wel een goed idee eigenlijk.

We gaan het nu via het formulier regelen.

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎27-05-2025 09:19 door Remco te Ronde VISMA )
Status changed to: Status: Nieuw

Hoi @MdeBeer ,

Het was zeer zeker een goed idee om te overwegen om het werkpatroon beschikbaar te maken. Met de collega's betrokken bij de app beoordelen en analyseren we regelmatig de nieuwe ideeën. Vrijwel elk nieuw idee heeft een valide reden. Het enigste wat wij kunnen doen goed afwegen wat we welk/niet gaan realiseren. Dus laat je niet ontmoedigen door 'realisatie onwaarschijnlijk' op dit idee om toch in de toekomst een andere nieuw idee voor een andere verbetering aan te maken.

En @Maurice van de Pol natuurlijk eens met jouw toevoeging. Binnen de ene organisatie is de vrijheid/verantwoordelijkheid voor een medewerker anders dan bij een andere organisatie. Maar het is herkenbaar dat het sowieso iets is wat je als medewerker moet bespreken met je leidinggevende.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk