Mijn Communities
Help
Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

Document aan meerdere medewerkers toekennen op basis van functienaam

door Francis Bethlehem
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Er wil graag documenten aan dossiers van medewerkers toevoegen op basis van hun huidige functienaam (in dit geval functieprofielen). Wanneer ik zoek op bv de functienaam "Technicus" komt er een hele lijst met medewerker met deze functienaam naar boven. Ik kan slechts 1 persoon kiezen. Ik zou graag de hele lijst willen kiezen (ik heb het te plaatsen stuk in het dossier van onze demo user staan en deze wil ik kopiëren of toekennen aan andere mensen. Is dit mogelijk?

Ik kan me voorstellen dat je hier ook andere criteria aan toe zou kunnen voegen zodat je sneller een bepaalde groep mensen naar boven kunt halen.

2 Opmerkingen
Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***
door Francis Bethlehem

Kan iemand van Raet hier misschien op reageren?

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Het personeelsdossier is bedoeld om alle documenten op te slaan die noodzakelijk zijn om de arbeidsovereenkomst met de werknemer uit te voeren. Om deze reden wordt een document altijd aan één medewerker gekoppeld. Een richtlijn kan dan zijn dat de naam van de medewerker (en in principe geen namen van andere medewerkers) in het document moet staan. Een personeelsdossier is ook uitdrukkelijk niet bedoeld als communicatiemiddel met de medewerker. De medewerker dient altijd expliciet op de hoogte te worden gebracht van het verwerken van informatie over de medewerker, bijvoorbeeld per brief of per email.

Het is daarom niet wenselijk om documenten op te slaan in een personeelsdossier die niet specifiek voor de betreffende medewerker bedoeld zijn. Algemene documenten, zoals collectieve arbeidsvoorwaarden, huisregels en andere documenten die voor grotere groepen medewerkers bedoeld zijn kunnen het best op een intranet-pagina worden geplaatst waar alle medewerkers deze informatie terug kunnen vinden.