Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

autoriseren op arbeidsrelatie (DOSS-I-10)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Wij zouden graag de mogelijkheid krijgen om op Arbeidsrelatie te kunnen autoriseren. Wij hebben bijvoorbeeld door de hele organisatie praktijkcoaches werken die alleen bij dossiers van stagiaires en leerlingen mogen.  Deze zijn eenvoudig te herkennen aan de arbeidsrelatie uit BO4, maar die is in PDOL niet bechikbaar voor autorisatie

4 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Personeelsdossier werkt op basis van een set van dienstverbandgegevens die binnen Youforce beschikbaar zijn. Daaronder vallen bijvoorbeeld organisatieonderdeel, afdelingscode, afdelingsnaam en verkorte afdelingsnaam. Dit zijn gegevens die elk HR-systeem aanlevert (HR Core Beaufort, HR Core Education en HR Core Business). Arbeidsrelatie is helaas niet beschikbaar in dienstverbandgegevens. De impact om dit gegeven beschikbaar te maken is groot. Enerzijds omdat hiervoor meerdere modules aangepast moeten worden (inclusief export- en importmechanismen). Anderzijds is dit een gegeven wat niet als zodanig beschikbaar is in de andere HR-systemen, waardoor het overal 'optioneel' zou moeten worden gemaakt en moeten worden onderdrukt voor gebruikers van andere HR-systemen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

@ Peter. Dat is wel heel jammer. Er zijn maar weinig mogelijkheden voor autorisatie binnen PDOL. alleen via usermanagement werkt goed, maar dat is heel veel werk voor applicatiebeheerders. Wij hebben zo'n 350 actieve afdelingen. Om daar naast de MGR ook bijvoorbeeld een praktijkcoach aan te koppelen is super intensief qua onderhoud, omdat  in dat soort functies heel veel verloop zit. Een wisseling van direct LG wordt nog wel doorgegeven, maar het hoppen van praktijkcoaches van de ene naar de andere afdeling niet - daarnaast zou dat niet werken want zij mogen niet alle medewerkers van een afdeling zien  (en documenten plaatsen), maar alleen een bepaald soort medewerker (leerlingen en stagiairs) . Ik ben benieuwd wat RAET voor oplossingen kan aandragen om het autorisatiegebeuren voor met name PDOL te vereenvoudigen en dit soort groepen te kunnen onderscheiden. dat gaat via arbeidsrelatie in BO4 makkelijk, maar als dat geen standaard gegeven is of gemaakt kan worden, hoe los ik het dan op?  Niet vind ik geen antwoord.

door Peter van Miltenburg
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

De betreffende gegevens zijn niet aanwezig in Youforce Portal en Personeelsdossier. De impact van het realiseren van dit idee is daardoor relatief groot. Ook gezien de beperkte meerwaarde voor andere klanten is het niet waarschijnlijk is dat we dit binnen afzienbare tijd kunnen realiseren,

Jan_Laurijsen
CHAMPION *
door Jan_Laurijsen (Bijgewerkt ‎28-07-2022 16:44 door Jan_Laurijsen )

Het autoriseren op arbeidsrelatie zou voor meerdere toepassingen wenselijk zijn. Zo ook voor het groepsgewijs autoriseren binnen het youforce portaal. Dan kun je dus medewerkers met een arbeidsrelatie inhuur of stagiaire uitsluiten voor b.v. Flex Benefits.