Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Verplichte vastlegging van het geslacht van de partner in Beaufort verwijderen. (HCB4-I-87)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Indien een werknemer de naam van de partner wil aannemen (al dan niet in combinatie met de geboortenaam) dan moet in het scherm PARTNER (bij Algemene persoonsgegevens) verplicht het geslacht worden vastgelegd van de partner. Indirect ontstaat hier dan ook een registratie van de geaardheid van de werknemer. Sowieso willen we vanwege de aangescherpte privacywetgeving zo min mogelijk vastleggen van de werknemer indien hier geen wettelijke grondslag voor is. Daarom willen we Raet verzoeken om de verplichte vastlegging van het geslacht van de partner in Beaufort te verwijderen.

7 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Als toevoeging op de wens:

In Self Service is het mogelijk om het veld geslacht partner niet uit te vragen. Indien je hiervoor kiest worden de overige gegevens (zoals naam partner) netjes gevuld in Beaufort. Echter bij het openen van het partnerscherm in Beaufort kan je niet op de reguliere manier uit het scherm, omdat Beaufort op dat moment aangeeft dat het veld geslacht partner verplicht is.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bedankt Remco! Door jouw tip (die erg arbeidsintensief zou zijn) ben ik zelf op een andere work-around gekomen. Via collectieve mutaties in Beaufort kun je het geslacht van de partner (en dus van alle partners tegelijk) bewerken middels "nulstellen". Je hebt dan ook niet het probleem wat jij aangeeft dat je niet op reguliere wijze uit het partnerscherm kunt. Jammer dat Raet me dit advies niet kon geven.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Fijn dat het opgelost is. Bij een andere organisatie vernam ik deze wens en daarom had ik (in overleg met die organisatie) de wens aangevuld.

 

In het kader van de actuele berichtgeving over 'genderneutraliteit' zal het wellicht in de toekomst vaker een wens zijn om geslacht van de partner (of wellicht zelfs geslacht van de medewerker) niet meer te registreren.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

tja, dat zou ook nog kunnen............

 

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ik wil graag aan deze wens toevoegen dat het in het kader van de actuele berichtgeving het inderdaad gewenst is om gender neutraal te gaan werken. Bij ons in de organisatie wordt hier al om gevraagd. Dus hierbij mijn wens aan Raet om dit mogelijk te maken. Dit geldt dan voor de persoonsgegevens, partnergegevens en de kindgegevens. De registratie moet dan wel optioneel beschikbaar blijven.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Vanaf release 2018-08 is het in HR Core Beaufort niet meer verplicht om het geslacht van de partner en van het kind op te geven.

laura boersma
CONTRIBUTOR *
door laura boersma

Graag aanpassen 🙂