Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Ziek- en betermelding procedure geeft overbodige pop-up melding die moet worden weggeklikt (HCB4-I-85)

door Anonymous
Status: Afgewezen

De pop-up verschijnt niet alleen bij invoer van nieuwe meldingen, maar altijd. Hoewel ik deze irritant vind bij nieuwe meldingen (en betuttelend, het is mijn werk om op de hoogte te zijn van de regelgeving), is het ronduit vervelend bij herstelmeldingen of wijzigingen. Dan heb ik niet eens de intentie om iets met de reden van de ziekmelding te gaan doen. Ik zou graag zien dat het hele veld "reden ziek" van het scherm wordt gehaald, of dat deze aangepast wordt dat er alleen redenen mogen worden ingevoerd die conform de nieuwe regelgeving wel mogen.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

De betutteling zou inderdaad achterwege kunnen blijven. Op basis van het inlog_id zou je bijv. kunnen stellen dat de melding maar één keer op een dag zichtbaar hoeft te zijn. Of maak er een tekstje van dat standaard zichtbaar is in de ziekteadministratie, dat niet weggeklikt hoeft te worden.

En als het dan toch moet: laat de pop-up alleen zien wanneer er schrijfrechten zijn. Voor personeel dat alleen raadpleegt is de melding nog irritanter.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

De melding is aan de registratiefunctie toegevoegd, vanwege het risico op (hoge) boetes opgelegd door de Autoriteit Persoonsgegevens bij overtreding van de regels met betrekking tot het gebruik van persoonsgegevens. Wanneer er voldoende draagvlak ontstaat (heel veel stemmen) dan kunnen we de melding weer verwijderen.

Overigens kan het veld "Reden ziek" door Raet niet zomaar worden verwijderd. Het veld kan naar eigen inzicht door de gebruiker worden gevuld en gebruikt in overzichten of gekoppelde systemen. Ons advies is om dit veld niet meer te gebruiken. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Klaas,

Dat is dan toch een beetje betutteling? 🙂
De organisatie is toch zelf verantwoordelijk voor zijn daden?
Je mag ook geen persoonsgegevens verspreiden via mail naar een reclamebureau of een spambedrijf.
Daar wordt echter nergens voor gewaarschuwd als je Impromptu opstart. Flauw natuurlijk, maar waarom wel extra waarschuwen bij ziekteregistratie?
Maar goed, als het dan toch moet: de melding zou terecht zijn voor iemand met schrijfrechten. Als je dat niet kan, is de melding overbodig.

Ariejan Boon
Carante Groep

door Frank JHM Poell
Status changed to: Status: Afgewezen

Wij realiseren ons dat het weer even geleden is dat er een update op dit idee is geweest.
Omdat er in de tussentijd geen extra kudo's van andere klanten zijn toegevoegd, gaan we er van uit dat dit idee op dit moment niet (meer) relevant is.
Om die reden wordt dit idee afgewezen en gesloten.