Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Korting werkgeverslasten oudere werknemers bij gebroken tijdvakken (PRG-I-14)

door Anonymous
Status: Bestaat al

Neem je nu een werknemer in dienst die 56 jaar of ouder is en die tot dat moment een uitkering had? Dan kom je in aanmerking voor korting op de werkgeverspremies. Je krijgt maximaal € 7.000,- per jaar voor een periode van maximaal 3 jaar.

Als de medewerker halverwege de maand in dienst is gekomen, en je hebt meteen de korting toegepast, dan heb je na drie jaar een probleem. Je moet namelijk dan een keuze maken een halve maand te weinig, of een halve maand teveel (mag niet) de korting toe passen. Gemal kan namelijk dan niet rekenen met een ingangsdatum ook al heb je dat wel in Beaufort gegeven. Hij neemt nu standaard de 1e van de maand. Zou de korting pas vanaf de 1e van de maand volgend op de maand in dienst worden opgevoerd, en de medewerker gaat alsnog eerder dan 3 jaar na in dienst uit dienst, dan loopt men daardoor alsnog een deel afdrachtvermindering mis. Ook in de situatie dat de werknemer in de loop van de maand binnen drie jaar de AOW gerechtigde leeftijd bereikt.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hallo Nico,

Ik had al een call aangemaakt, namelijk 44952 en kreeg toen het antwoord van Hans Klomp dat ik hier maar een idea van moest maken. Ze hadden nog geen andere oplossing, vandaar mijn Idea.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Met ingang van 1 januari 2018 valt deze korting werkgeverslast onder de Wet tegemoetkoming Loondomein. Vanaf 1 janauri 2018 wordt deze korting betaald via de loonkostenvoordelen(LKV). Dit loonkostenvoordeel wordt betaald op basis van de verloonde uren die over een jaar gemaakt zijn.Zie ook handboek loonheffing 2018 hoofdstuk 26 bladzijde 309 ev. Hiermee is er geen sprake meer van onjuiste berekeningen op basis van gebroken tijdvakken. Deze wens kan hiermee afgesloten worden