Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Eén inlog voor meerdere certificaten/omgevingen (YOU-I-196)

door Anonymous
Status: Niet ingepland

Ik zou graag zien dat het mogelijk is om op meerdere accounts tegelijkertijd in te loggen via een soort van masteromgeving. Je logt dan in in de masteromgeving en kunt dan vervolgens doorklikken (zonder gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen) naar één van je certificaten/inlogs. Wij als administratiekantoor hebben certificaten voor meerdere klanten met eigen omgevingen en daardoor ook meerdere inlogs op hetzelfde e-mailadres. Met de komst van 2-factorauthenticatie via PingID ter vervanging van de certificaten verwachten wij dat we extra tijd kwijt zijn met inloggen en switchen tussen omgevingen, omdat elke inlog op PingID bevestigd moet worden. Dat lijkt mij een niet een vooruitgang. Met een masterinlog zou het aantal inloghandelingen voor ons beperkter zijn en het kan in principe net zo veilig zijn.  

3 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-196
Marianne Marsman
CHAMPION ***
door Marianne Marsman

Dit zou ook handig zijn voor managers die 2 inlogaccounts hebben.

Omdat je door het gebruik van rapportages deze leidinggevenden niet goed kan autoriseren in Selfservice ben je genoodzaakt om een extra account aan te maken.

(wat ik überhaupt ook al heel raar vind dat alle autorisaties in hrss doorwerken naar de rapportages, dit zou toch echt beter ingeregeld moeten kunnen worden)

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hoi Anonymous,

 

Bedankt voor het indienen van dit idee. Er zijn inderdaad situaties waarbij een dergelijk master inlog handig zijn. Bij administratiekantoren maar ook bijvoorbeeld voor onze Visma|Raet consultants die in meerdere Youforce omgevingen moeten inloggen. Ondanks de voordelen is de doelgroep waarvoor een dergelijke master inlog handig is beperkt.

 

Daarbij is het natuurlijk een enorme verandering in de architectuur van het Youforce landschap.

 

In het kader van de Youforce ideeën clean up hebben we daarom de status 'niet ingepland' gegeven. Er zijn op dit moment geen concrete plannen om dit idee diepgaand te onderzoeken/implementeren.