Mijn Communities
Help
Saskia Zonneveld
CONTRIBUTOR **

Inlogpagina Mijn Youforce duidelijker maken voor niet SSO gebruikers

door Saskia Zonneveld
Status: In onderzoek

Sinds de invoer van de nieuwe inlogpagina van Mijn Youforce, ontvangt onze servicedesk veel meer telefoontjes van mensen die hulp nodig hebben bij het inloggen.

Mensen krijgen de indruk dat ze moeten inloggen met hun e-mailadres i.p.v. hun gebruikersnaam gevolgd door @onyouforce.com.

Is het mogelijk om dit duidelijker te vermelden op de eerste pagina, dan wel de pagina die je krijgt als het e-mailadres niet gevonden kan worden? Het wordt nu al vermeld, maar kennelijk niet op een manier die begrijpbaar is voor onze medewerkers. Voorheen was het stukje @onyouforce.com al vooraf ingevuld, waardoor mensen nu niet snappen dat dat er nog achter moet.

 

2 Opmerkingen
door Sabine Koelewijn
Status changed to: Status: In onderzoek

Hoi @Saskia Zonneveld

Bednakt voor je idee. Zoals je aangeeft hebben we dit al vermeld op de inlogpagina. We hebben geprobeerd dit zo duidelijk mogelijk te omschrijven en het is jammer om te horen dat dit helaas toch niet duidelijk genoeg is. Heb je wellicht ideeen hoe we dit nog duidelijker kunnen maken voor de gebruikers? 

 

Het lastige hierin is dat de pagina voor zowel Single Sign On als onyouforce accounts wordt gebruikt. Daarom moet ook het @onyouforce.com toegevoegd worden. Maar dat is ook gelijk de reden waarom we dit niet al vooraf ingevuld kunnen tonen. Want als je inlogt met Single Sign On moet je je zakelijke e-mailadres in kunnen vullen. 

Saskia Zonneveld
CONTRIBUTOR **
door Saskia Zonneveld

Hoi @Sabine Koelewijn,

 

Je moet nu op de 'i' gaan staan voor meer informatie. Misschien kan die informatie prominenter in beeld komen. Of dat er eerst een pagina komt waarop de gebruiker de keuze moet maken voor inloggen SSO of met gebruikersnaam wachtwoord.

 

Ik snap de keuze voor huidige inrichting. Die vind ik ook heel efficiënt. Maar ik merk dat het voor onze gebruikers heel veel verwarring geeft, ondanks dat wij bij livegang hebben gecommuniceerd hoe zij in moeten loggen.