Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Reset 2 factor inlog dubbele controle? (YOU-I-190)

door Anonymous
Status: Gerealiseerd

Een medewerker gaf bij ons aan een reset van het wachtwoord ontvangen te hebben terwijl dit niet door de medewerker is aangevraagd.  Nadat ik hierover een call had ingeschoten bij RAET om na te gaan wat er evt. aan de hand kon zijn kwamen wij erachter dat de gebruikersnaam+@onyouforce.com  voor kan komen bij alle gebruikers van YF 2 factor, dus ook bij andere bedrijven.  Dus als iemand een veel voorkomende gebruikersnaam heeft kan dit een reset bericht opleveren. 

Is het misschien een idee om hier een e-mail controle aan te hangen (of misschien een geboortedatum controle), zodat het systeem weet naar wie de reset gestuurd moet worden. 

Oplossing die nu aangedragen is:  Log in via 2 factor en maak de gebruikersnaam uniek. 

5 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: YOU-I-190
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hi Carola, er wordt bij een wachtwoord reset een mail verzonden met een verificatiecode naar het zakelijk e-mailadres op de @onyouforce acount. Volgens mij is precies waar jij om vraagt al actief?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste Timo,  nee helaas. Een medewerker nam contact met ons op dat hij/zij geen reset had aangevraagd.  Toen ik dit verder wilde uitzoeken en een call  had ingediend kreeg ik van RAET het antwoord dat het kan zijn dat een medewerker met dezelfde gebruikersnaam (omdat er @on youforce.com achter staat) een reset had aangevraagd.  Het blijkt te kunnen dat er meerdere mensen een zelfde gebruikersnaam hebben.  Wij adviseren nu om de gebruikersnaam uniek te maken. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Knipsel.PNG 

Dag Carola, dit is een test account van mij. Ik kan niet opnieuw dezelfde username kiezen. Dus ik weet niet of dit eerder een probleem was, maar tegenwoordig kan het in ieder geval niet meer.

Lotte v Dijk
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lotte v Dijk
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Ik verwijs u graag naar de printscreen van mijn collega. Hier wordt getoond dat dit probleem inmiddels is verholpen.

De status van dit idee zal dus worden gewijzigd in gerealiseerd.