Mijn Communities
Help
Sabine van Wissen
CONTRIBUTOR **

Archief SS uitbreiden met kolom 'Indienst'

door Sabine van Wissen
Status: Afgewezen

Als een medewerker uit dienst gaat zou het makkelijk zijn om hiervan de nog in het archief  openstaande mutaties (kolom 'Actief') op te kunnen roepen. Deze kan ik dan uit het systeem verwijderen. Op deze wijze voorkom ik vervuiling van het systeem. 

4 Opmerkingen
Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Het veld datum uit dienst (en indienst ook ) zichtbaar maken in de te doen lijst en de archief lijst zouden we nog liever willen, dan snap je soms ook dat een mutatie lang hangt, omdat de mutatie bijvoorbeeld is klaargezet 2 maanden voor de daadwerkelijke startdatum van een nieuwe medewerker. Je kan daar dan ook filteren op datum uit dienst. 

door Daniel_van_Bendegem
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Sabine van Wissen 

 

Bedankt voor het indienen van dit idee. Wij hebben dit besproken en verder afgewogen. Maar hebben besloten om dit idee af te wijzen. Ik zal daarom dit idee sluiten met de status Afgewezen.

 

Momenteel is het scherm voor archief al nauwelijks meer op 1 scherm weer te geven. Het toevoegen van aanvullende kolommen zal dit scherm nog verder uitbreiden. Ook zal dit dan vragen om meerdere aanvullingen zoals de aanvulling van @Ellie van der Heide. Dit zal de weergave dan onoverzichtelijk maken. 

 

Daarnaast zien wij dat de performance op het archief in sommige gevallen niet optimaal is. Het toevoegen van aanvullende gegevens zal het laden van dit scherm nog meer vertragen. Zeker als er naast deze aanvulling nog meerdere aanvullingen gedaan worden.

 

Om deze redenen wijzen wij dit idee af. Wanneer een medewerker uit dienst gaat raden wij de filters "Werknemer" of "Pers.nr" en "Actief" te gebruiken om de nog openstaande mutaties van de medewerker op te roepen. Wanneer er veel medewerkers uit dienst zijn gegaan kan dit wellicht niet een even makkelijke oplossing zijn. Wanneer niet bekend is welke medewerkers onlangs uit dienst zijn gegaan wil ik u hiervoor onze rapportage tools voor aanraden. Deze kunnen een overzicht geven van de uit dienst gemelde medewerkers.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide (Bijgewerkt ‎03-12-2022 09:18 door Ellie van der Heide )

Helaas… natuurlijk zou een andere kleur (of minder grijstinten) van een regel van iemand die niet meer een actief dienstverband heeft ook een oplossing kunnen zijn - zodat er geen sprake is van de genoemde bezwaren - sterker nog - dit is nog duidelijker ! 
alles handmatig uitzoeken (ook al weet je wie er uit dienst zijn) blijft monnikenwerk. 

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Je zou het d.m.v. een bericht op de startpagina of een intranet ook bij de gebruikers zelf neer kunnen leggen. Aangeven dat alle mutaties voor 01-01-2022 (of wat je zelf afspreekt) die in "te doen" staan voor dd-mm-jjjj moeten worden ingediend of anders worden verwijderd. Alles wat ouder is dan een jaar is of al een keer ingediend, of hoogst waarschijnlijk niet meer relevant?