Mijn Communities
Help
Jo-lean
CONTRIBUTOR ***

Controle op verplichte rubrieken niet uitvoeren bij bewerken knop

door Jo-lean
Status: Afgewezen

Op dit moment wordt ook de controle op verplichte rubrieken uitgevoerd als je de 'bewerken' knop gebruikt. Graag zou ik zien dat deze controle alleen plaatsvindt als op 'verder' wordt geklikt.
We willen bijvoorbeeld een maximale einddatum laten berekenen op een ouderschapsverlofformulier, daaronder moet de medewerker aangeven welke ingangsdatum gewenst is. Dit is een verplicht veld dus als de medewerker klikt op 'bereken einddatum' krijgen ze ook een foutmelding 'Gewenste einddatum is ongeldig, dit veld is verplicht'. Dit zou voorkomen worden als die controles alleen plaatsvinden als op 'verder' wordt geklikt. 

1 Opmerking
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste @Jo-lean,

 

Ik begrijp waar je wens vandaan komt, maar ik moet hem toch afwijzen. Dit omdat veel formulieren juist zo ingericht zijn dat er velden verplicht zijn om die berekeningen uit te kunnen voeren. Zo zal in jouw voorbeeld ook de geboortedatum van het kind, of het gewenste aantal uren verlof per week, verplicht zijn om goed de einddatum te kunnen berekenen. Mocht je dit toch storend vinden, dan staat het je natuurlijk vrij om de verplichting van rubrieken te vervangen door voorwaardelijke controles, maar ik betwijfel of dat het makkelijker maakt voor de gebruiker.