Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Dat de dialoog informatie onthoudt, ondanks dat deze de formulieren niet meer toont (SLSR-I-330)

door Anonymous
Status: Afgewezen

In onze processen zit de salarisadministratie achter de personeelsadministratie. Er zijn een aantal formulieren in diverse processen die wel relevant zijn voor de PA, maar niet voor de SA. De SA klikt en scrolt hier nu doorheen zonder wat toe voegen (=verspilling). Als ik de dialoog nu zo zou inrichten dat de SA die formulieren niet ziet, is de informatie op die formulieren helaas ook verdwenen. Kennelijk redeneert de dialoog nu: niet tonen = leeg.

Daarom het verzoek om de gevulde informatie op formulieren die de ene keer wel en de andere keer niet getoond worden in de dialoog, wél te laten onthouden en exporteren, ondanks dat een formulier niet meer zichtbaar is in de dialoog.

4 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik weet even niet of ik je goed begrijp: als er formulieren zijn die niet bij de SA hoeven uit te komen, dan pas je toch de Workflow dusdanig aan dat na de PA de eindstap wordt ingevoerd? Indien nodig kun je de SA raadpleegrechten geven.

Ariejan Boon
Carante Groep

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hoi Ariejan,

Bedankt voor het meedenken. Er is bij ons bewust voor deze volgorde en werkwijze gekozen. Ook alleen raadpleegrechten is niet praktisch (is ook al over nagedacht). Ik blijf daarom bij bovenstaand verzoek.

Groet, Jarik 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Hierop aanlsuitend: wanneer een mutatie retour wordt gestuurd en deze persoon eerder in het proces vervangt een waarde waardoor een deel van de weg die de dialoog aflegt anders wordt (andere afslag), worden alle formulieren nà deze afslag leeg gemaakt, terwijl sommige informatie gelijk blijft.

Het klinkt wat cryptisch, maar om een concreet voorbeeld te geven: bij een indiensttreding wordt op enige moment gekozen voor de contractsoort. Wanneer deze toch aangepast moet worden, gaat de mutatie een stap terug en moet de eerdere indiener een ander contractsoort kiezen. Alle formulier door voor het betreffende "profiel-formulier" zitten (formulier wat samenhangt met de contractsoort) blijven gevuld. Het gaat hier van om bv. NAW-gegevens.
Uiteraard zal een ander profielformulier getoond worden, dus daarvan is het logisch dat deze leeg wordt aangeboden, maar na dit profielformulier volgt bv. ook een checklist met een aantal basis-gegevens van de nieuwe medewerker. Ook dit formulier wordt geleegd, terwijl de gegevens (en ook het formulier) niet anders zijn.

Natuurlijk kunnen we de volgorde van de formulieren aanpassen, maar voor onze processen is het juist het meest logisch om de checklist helemaal achteraan te plaatsen en niet eerder in de dialoog terug te laten komen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Afgewezen

Beste Anonymous,

 

De uitgebreide logica en flexibiliteit die Self Service kent rondom dialogen en formulieren maken het een uniek systeem. Inderdaad als een dialoog langs meerdere formulieren gaat dan kan op basis van condities het ene formulier wel of niet zijn opgenomen.

 

Uit dit idee maak ik op dat je al veel kennis hebt van Self Service. Je zult begrijpen dat het een enorme ingreep is om deze logica aan te passen. Het wel opslaan van data maar niet tonen van het formulier is een ingreep in de basis van Self Service. Daarom zijn wij niet voornemens om dat te gaan doen. Het is gewoon een te grote complexe wijziging.