Mijn Communities
Help

Gebruiker Selfservice processen door ontbrekende Global User ID

door Paul Wevers - Ikazia
Status: Afgewezen

Regelmatig hebben wij medewerkers (personeel niet in loondienst) die bij aanvang op Youforce gebruiker op N staan en later omgezet worden naar J. Hierdoor krijgen zij niet automatisch de Selfservice processen in Mijn Youforce. Zoals ik begrijp komt dit door het ontbreken van de Global User ID. Deze moet met een datafix uitgevoerd worden door de servicedesk.

Graag zouden wij zelf een proces hebben waarmee we de datafix kunnen uitvoeren en niet afhankelijk zijn van de servicedesk en productontwikkeling.

1 Opmerking
Christiaan Sluis
ACTIVE CONTRIBUTOR ***
door Christiaan Sluis
Status changed to: Status: Afgewezen

Hoi @Paul Wevers - Ikazia,

Ik begrijp waar je idee vandaan komt maar ik denk dat het uiteindelijk beter is om het probleem op te lossen in de techniek. Daar wordt hard aan gewerkt in de keten. Recent is ook dit bericht gepubliceerd om nog eens te benadrukken waarom gebruikers niet verwijderd moeten worden. Daarnaast wordt er gekeken of we extra triggers voor synchronisatie kunnen inregelen.

De impact van een beheerder die dit zou doen, is namelijk dat alle entitlements (rechten op Proceslinks) en ook Taken zouden verdwijnen en later opnieuw gegenereerd. Dat is een grote impact, die ook lastig te achterhalen zou zijn.