Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Gegevens rubrieken koppelen (SLSR-I-458)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

Bij ons moet de Leidinggevende de standplaats invullen. Deze velden worden nu op allerlei mogelijke manieren gevuld.
Nu zou het mooi zijn als je de keuze van invullen van een volgend veld kunt laten afhangen van de invulling van het eerste veld.

Bijvoorbeeld: De LG vult een postcode in en kan daarna in het volgende veld alleen maar de adressen kiezen die aan deze postcode hangen. Een beetje zoals de koppeling functie aan de afdeling.

Of zijn er andere manieren om dit te kunnen realiseren?

 

Groetjes,
Lonneke

8 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Een samenhang is denk ik lastig te realiseren. Misschien dat het met een diepgaande scripting lukt...

Maar: zijn er veel standplaatsen? Als dat er niet al teveel zijn, zou je kunnen overwegen om een tabel met standplaatsen te hangen aan de rubriek waarin die standplaats gevuld moet worden.

Ariejan Boon
Carante Groep

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste Ariejan,
Ik heb inderdaad tabellen gehangen aan de rubrieken van de standplaats (adres, postcode en plaats), maar was opzoek naar een soort koppeling tussen deze rubrieken.

 

Groetjes,
Lonneke

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Je kunt een tabel maken met standplaatsen. Vervolgens gebruik je de waarde van die standplaats (bijv, waarde 1) in een andere tabel voor de postcode etc. De leidinggevende kiest de standplaats en op basis van de waarde worden alle overige rubrieken gevuld. Dus als waarde 1 gekozen wordt, dan vult postcode met waarde 1 etc.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste Hans,

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste Hans,

Na lange tijd komt deze wens weer naar boven in onze organisatie.
Dankjewel voor deze oplossing. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan voorlopig.

Groetjes,
Lonneke

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Succes! Als je nog vragen hebt, kun je me altijd benaderen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Groet,

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste @Anonymous,

 

In het kader van Youforce Cleanup ideeën reageer ik nu pas op jullie idee van 2019. Maar gelukkig had @Anonymous je in 2020 al geholpen met het best werkende alternatief. Want inderdaad dat is de beste oplossing om te implementeren.