Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Helpteksten (SLSR-I-21)

door Former Member
Status: Bestaat al

Graag zouden wij de helpteksten bij de velden hebben staan ipv rechtsonder een algemeen vraagteken. Dit kan met een vraagteken per veld of met een "mouse over"

4 Opmerkingen
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek1

Dit idee vraagt wel veel van de beheerder, omdat je dan ook per veld helpteksten moet opgeven en beheren. Zelf gebruik ik het infoblok om informatie te geven over het invullen van specifieke velden. Nadeel daarvan is, dat het formulier daardoor heel groot kan worden.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

het is reeds mogelijk om in de rubrieken een helptekst toe te voegen. Het zou helpen dat de velden op het schrem herkenbaar worden als er een helptekst onder hangt.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Ons beheer ligt bij RAET dat doen wij niet zelf. Men kijkt nu niet vaak naar de helptekst omdat die helemaal rechts verscholen zit en men alle helpteksten voor het hele scherm in een keer ziet

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Bestaat al

Beste @Former Member ,

 

Ik besef me dat ik op een heel oud idee reageer. Dit die ik aan de hand van het bericht Youforce Cleanup ideeën. 

 

Eerder in 2016 heeft @Anonymous je al de beste oplossing aangedragen. Via Self Service / Beheer / Formulierdefinitie / Rubrieken. Daar kan je het volgende veld per rubriek invullen: 

RemcoteRonde_0-1655992437671.png